Produktkatalog 1
StatIoNSklÄMMor STATIONSKLÄMMOR JANUARI 2021 ANSL
UTNING 90 GRADER, LINA – PLATTA Av aluminiumlegering. Skruvar och brickor av rostfritt stål, med vaxsmorda gängor. Linspårets kontaktyta har tvärgående räfflor. Anslutningsplattans båda sidor är slätbearbetade. Linspår och platta skall behandlas med kontaktpasta för att minska övergångsmotståndet. Klämman kan belastas med samma drift- och kortslutningsström som är tillåten för ledaren. Linanskontaktyta skall bestrykas med kontaktpasta 5490311. Åtdragningsmoment 46 Nm, 17 mm hylsa användes. Montage: Se monteringsanvisningar. Passar Nummer Lina area A mm² 2728512 2728514 2728520 2728522 2728530 2728532 2728552 2728554 2728693 2728694 241 329 454 593 774 910 593 910 2x593 2x910 Platta storlek A-B mm 4-100 4-100 4-100 4-100 4-75 4-75 9-125 9-125 9-125 9-125 Figur C mm 1 1 1 1 1 1 2 2 3 3 12 15 15 15 20 20 20 20 25 30 2 2 3 3 4 4 4 4 2x3 2x4 Antal överfall kg 1,0 1,2 1,5 1,5 2,6 2,6 2,7 2,7 3,0 5,5 Vikt Konstruktionsspänning max kV 245 245 245 245 420 420 245 245 420 420 RAK ANSLUTNING, LINA – TAPP Av aluminiumlegering. Skruvar och brickor av rostfritt stål, med vaxsmorda gängor. Linspårets kontaktyta har tvärgående räfflor. Tappspåret är slätbearbetat. Spåren skall behandlas med kontaktpasta för att minska övergångsmotståndet. Klämman kan belastas med samma drift- och kortslutningsström som är tillåten för ledaren. Linans kontaktyta skall bestrykas med kontaktpasta 5490311. Åtdragningsmoment 46 Nm, 17 mm hylsa användes. Montage: Se monteringsanvisningar. Passar Lina Nummer area diameter A Tapp B 2720395 157 2720391 241 2720393 329 2720755 329 2720491 454 2720851 454 2720492 593 2720852 593 2720591 774 2720951 774 2721043 774 2720592 910 2720952 910 2721044 910 2021 7 (20) mm² mm 30 30 30 40 30 40 30 40 30 40 60 30 40 60 C mm 78 78 78 78 78 78 78 78 118 118 78 118 118 78 Antal överfall linsida 2 2 2 2 3 3 3 3 4 4 4 4 4 4 2 2 2 2 2 2 2 2 3 3 2 3 3 2 tapp- Vikt sida kg 1,2 1,2 1,4 2,5 2,0 3,0 2,0 3,0 2,7 2,5 1,5 2,7 2,5 1,5 Konstruktionsspänning max kV 245 245 245 245 245 245 245 245 245 245 245 245 245 245 163 Fig. 2 Fig. 1 Fig. 3