Hos oss 1
Kirunabostäders medarbetare: Hej Jonny! Jonny Jak
obsson har arbetat hos Kirunabostäder sedan 2013. Han började som elektriker på avdelningen för bostäder och lokaler och har sedan 2015 fortsatt i en roll som tekniker. För drygt 2 år sedan påbörjade han en vidareutbildning inom elbehörighet parallellt med sin tjänst, vilket gör att han även kan godkänna elarbeten i sitt arbete. Tillsammans med sina kollegor på vår avdelning för kommunala fastigheter arbetar Jonny med bland annat sprinkler, larm, brandlarm och reservkraft i exempelvis stadshuset och Konstmuseet, nya Hjalmar Lundbohmsskolan och Aurora kultur och kongress, men även i bostäder. Jonnys medskick till dig som hyresgäst är: - Tänk på att du själv kan byta glödlampor, lysrör och säkringar hemma, men om du känner dig osäker ska du inte tveka att göra en felanmälan till oss. Astrid Adermalm är en av våra medarbetare som kommer att möta dig i vår nya kundservice. Vi öppnar ny kundservice Förutom att kontakta oss via telefon, mejl och chatt kommer du från årsskiftet att kunna besöka vår kundservice på Rymdhuset. Här kan du få hjälp med alla dina ärenden kopplade till boende hos oss på samma plats. I vår nya kundservice på Österleden 15 kommer du bland annat att kunna teckna hyresavtal, hämta nycklar, ställa dina frågor om hur byte av lägenhet fungerar, titta på materialprover inför renovering eller för nyckelkvittering vid borttappade nycklar eller taggar. För den som inte är hyresgäst kan kundservice hjälpa till med köregistrering eller visa hur Mina sidor fungerar när du ska söka lediga lägenheter. Kundservice ska underlätta för både befintliga hyresgäster och nya kunder att göra alla sina ärenden hos oss vid ett och samma tillfälle. I samband med öppningen av kundservice kommer telefontider till kvartersvärdar och Jonny Jakobsson, tekniker. bostadsförmedlingen att försvinna, istället kommer du att kunna få hjälp med alla typer av ärenden på samma ställe varje vardag, 5 antingen genom ett besök alternativt via mejl eller telefon. Initiativet till en besöksplats för kunder grundar sig i resultatet av Kirunabostäders senaste kundundersökning, där det framkom att det fanns förbättringspotential i kontaktvägarna till oss. Sedan dess har vi tillfört digitala kanaler som kundforum och chatt på hemsidan och vid årsskiftet öppnar vår kundservice på Rymdhuset där du är välkommen att göra dina ärenden personligen. - Många ärenden kan du göra digitalt, men vi uppskattar så klart att träffa våra kunder öga mot öga, säger Carina Bergström, enhetschef bostadsförmedlingen. Öppnar vid årsskiftet! Smygöppning se sista sidan.