Folder Avfallshanteringsprodukter 21-113 1
Fördelar Renodlat varuavtal. Tillgänglighetsanpas
sade avfallsbehållare. Möjlighet till trepartsavtal finns. Minst 25 procent av varutransporterna inom ramavtalet ska vara fossilbränslefria efter två års avtalstid. Samma leverantör är rangordnad etta i alla kategorier. Möjlighet att beställa hämtning och omhändertagande av kasserade kärl som leverantören dessutom kommer att ersätta beställaren för per kilo omhändertaget kärl. Rabatt på övrigt sortiment hos alla leverantörer. Se bruttoprislista under respektive leverantör. Läs mer på hbv.se/avtal. Inom avtalsområdet Avfallshanteringsprodukter gäller följande: Ramavtal gällande produkter och system avsedda för insamling/källsortering av hushållssopor med mera. Samtliga leverantörer levererar i hela landet. Strikt rangordning enligt nedan gäller, där avrop ska göras från rangordnad etta i första hand. Avtalet är indelat i följande områden: Del A - Nedgrävda och delvis nedgrävda underjordsbehållare samt markstående behållare avsedda för krantömning. 1. San Sac AB 2. Namdal AB 3. IREC Svenska AB Del B - Källsorteringskärl/system för insamling av avfall/förvaring av farligt avfall för lägenheter samt för kontor och pausrumsmiljöer. 1. San Sac AB Del C - Källsorteringsskåp för insamling av avfall utomhus. 1. San Sac AB 2. Finbin Sverige AB Del D - Påsar för komposterbart avfall, säckar och säckhållare, dekaler avsedda för källsorterings- och avfallshanteringsprodukter samt avfallsutrymmen. 1. San Sac AB Avropsordning Strikt rangordning gäller, där avrop ska göras från rangordnad etta i första hand. Förnyad konkurrensutsättning (FKU) tillämpas inte i detta ramavtal. Hur avropar jag? Beställningar görs direkt från respektive avtalad leve rantör. Mer information om hur du beställer hittar du i HBVs avtals katalog. Läs mer på hbv.se/avtal. Trepartsavtal Trepartsavtal gör det möjligt för våra medlemmar och övriga kunders entreprenörer att avropa från HBVs antagna leverantörer. Avfallshanteringsprodukter är ett av många ramavtal där upplägget med trepartsavtal fungerar alldeles utmärkt. Då kan till exempel en upphandlad markentreprenör avropa varor från avtalsområde del A, behållare, avsedda för krantömning och därefter utföra montage och installation av dessa och sedan fakturera kunden för både vara och tjänst. Ett annat exempel på när lösningen med trepartsavtal är att rekommendera är vid tillämpning av partnering i ny och ombyggnadsprojekt. Då tecknas ett trepartsavtal med en byggentreprenör som avropar varor från del B, källsorteringskärl, eller del C, källsorteringsskåp och sedan utför montaget. Läs mer om fördelarna på hbv.se/trepartsavtal.