Svensk Golf Sida 1
Svensk Golf Sida 2
Svensk Golf Sida 3
Svensk Golf Sida 4
Svensk Golf Sida 5
Svensk Golf Sida 6
Svensk Golf Sida 7
Svensk Golf Sida 8
Svensk Golf Sida 9
Svensk Golf Sida 10
Svensk Golf Sida 11
Svensk Golf Sida 12
Svensk Golf Sida 13
Svensk Golf Sida 14
Svensk Golf Sida 15
Svensk Golf Sida 16
Svensk Golf Sida 17
Svensk Golf Sida 18
Svensk Golf Sida 19
Svensk Golf Sida 20
Svensk Golf Sida 21
Svensk Golf Sida 22
Svensk Golf Sida 23
Svensk Golf Sida 24
Svensk Golf Sida 25
Svensk Golf Sida 26
Svensk Golf Sida 27
Svensk Golf Sida 28
Svensk Golf Sida 29
Svensk Golf Sida 30
Svensk Golf Sida 31
Svensk Golf Sida 32
Svensk Golf Sida 33
Svensk Golf Sida 34
Svensk Golf Sida 35
Svensk Golf Sida 36
Svensk Golf Sida 37
Svensk Golf Sida 38
Svensk Golf Sida 39
Svensk Golf Sida 40
Svensk Golf Sida 41
Svensk Golf Sida 42
Svensk Golf Sida 43
Svensk Golf Sida 44
Svensk Golf Sida 45
Svensk Golf Sida 46
Svensk Golf Sida 47
Svensk Golf Sida 48
Svensk Golf Sida 49
Svensk Golf Sida 50
Svensk Golf Sida 51
Svensk Golf Sida 52
Svensk Golf Sida 53
Svensk Golf Sida 54
Svensk Golf Sida 55
Svensk Golf Sida 56
Svensk Golf Sida 57
Svensk Golf Sida 58
Svensk Golf Sida 59
Svensk Golf Sida 60
Svensk Golf Sida 61
Svensk Golf Sida 62
Svensk Golf Sida 63
Svensk Golf Sida 64
Svensk Golf Sida 65
Svensk Golf Sida 66 EN STJÄRNA FÖDS. Nya Croma frå
n Fiat är resultatet av den jättesatsning där vi samlat hela vår styrka i form av resurser, kunnande och avancerad teknologi i ett samprojekt mellan Fiat, SAAB, Lancia och Alfa Romeo. Varken pengar eller möda har sparats för att uppnå målet. Och vi har lyckats. Croma representerar en sällsynt lyckad kombination av ingredienserna teknolo- giskt nytänkande, höga prestandakrav och klassisk elegans. Så föds en stjärna. Croma är en stor bil i alla avseenden. Den är bland de rymligaste i sin klass, såväl i kupén som i bagageutrymmet. Bakom den sobra ytan döljer sig en tekniskt mycket avancerad bil. Den dataritade karossen är noggrant utformad efter många tester i vindtunnel och designad in i minsta detalj för att sänka luftmotståndet maximalt. Hela 43% av den totala karossvikten utgörs av zinkrometall för att ytterligare öka rost- skyddet. Croma har en tvärställd 120-hästars, 4-cylindrig 2-liters motor med dubbla överliggande kamaxlar. Både tändning och insprutning styrs elektroniskt, vilket ger säkrare starter och lägre bensinförbrukning. Acce- lerationen från 0-100 går på 9,9 sekunder och toppfarten är ca 192 km/h. Den suveräna väghållningen bygger på framhjulsdriften, individuell hjulupphängning och den perfekta balansen mellan fram- och bakvagn. Väljer du den mest välutrustade versionen av Croma, får du en bil som har i det närmaste allt du kan tänka dig. ABS-bromsar, progressiv servostyrning, automatiskt styrt värmesystem, elmanövrerade framsäten med justerbart svankstöd i förarstolen, elstyrda backspeglar och dito sol- tak, elfönsterhissar runt om, automatiskt nivåreglerade strålkastare, bredare däck med lättmetallfälgar samt metalliclack. Baksätet är liksom framsätet försett med mittre armstöd. Tonade rutor med solgardiner i bakrutan. Croma är en bil som måste upplevas. Ta en provtur. Croma. Förmånsklass 3.
Svensk Golf Sida 67
Svensk Golf Sida 68
Svensk Golf Sida 69
Svensk Golf Sida 70
Svensk Golf Sida 71
Svensk Golf Sida 72
Svensk Golf Sida 73
Svensk Golf Sida 74
Svensk Golf Sida 75
Svensk Golf Sida 76
Svensk Golf Sida 77
Svensk Golf Sida 78
Svensk Golf Sida 79
Svensk Golf Sida 80
Svensk Golf Sida 81
Svensk Golf Sida 82
Svensk Golf Sida 83
Svensk Golf Sida 84
Svensk Golf Sida 85
Svensk Golf Sida 86
Svensk Golf Sida 87
Svensk Golf Sida 88
Svensk Golf Sida 89
Svensk Golf Sida 90
Svensk Golf Sida 91
Svensk Golf Sida 92
Svensk Golf Sida 93
Svensk Golf Sida 94
Svensk Golf Sida 95
Svensk Golf Sida 96
Svensk Golf Sida 97
Svensk Golf Sida 98
Svensk Golf Sida 99
Svensk Golf Sida 100
Svensk Golf Sida 101
Svensk Golf Sida 102
Svensk Golf Sida 103
Svensk Golf Sida 104