Svensk Golf 1
Svensk Golf Sida 2
Svensk Golf Sida 3
Svensk Golf Sida 4
Svensk Golf Sida 5
Svensk Golf Sida 6
Svensk Golf Sida 7
Svensk Golf Sida 8
Svensk Golf Sida 9
Svensk Golf Sida 10
Svensk Golf Sida 11
Svensk Golf Sida 12
Svensk Golf Sida 13
Svensk Golf Sida 14
Svensk Golf Sida 15
Svensk Golf Sida 16
Svensk Golf Sida 17
Svensk Golf Sida 18
Svensk Golf Sida 19
Svensk Golf Sida 20
Svensk Golf Sida 21
Svensk Golf Sida 22
Svensk Golf Sida 23
Svensk Golf Sida 24
Svensk Golf Sida 25
Svensk Golf Sida 26
Svensk Golf Sida 27
Svensk Golf Sida 28
Svensk Golf Sida 29
Svensk Golf Sida 30
Svensk Golf Sida 31
Svensk Golf Sida 32
Svensk Golf Sida 33
Svensk Golf Sida 34
Svensk Golf Sida 35
Svensk Golf Sida 36
Svensk Golf Sida 37
Svensk Golf Sida 38
Svensk Golf Sida 39
Svensk Golf Sida 40
Svensk Golf Sida 41
Svensk Golf Sida 42
Svensk Golf Sida 43
Svensk Golf Sida 44
Svensk Golf Sida 45
Svensk Golf Sida 46
Svensk Golf Sida 47
Svensk Golf Sida 48
Svensk Golf Sida 49
Svensk Golf Sida 50
Svensk Golf Sida 51
Svensk Golf Sida 52
Svensk Golf Sida 53
Svensk Golf Sida 54
Svensk Golf Sida 55
Svensk Golf Sida 56
Svensk Golf Sida 57
Svensk Golf Sida 58
Svensk Golf Sida 59
Svensk Golf Sida 60
Svensk Golf Sida 61
Svensk Golf Sida 62
Svensk Golf Sida 63
Svensk Golf Sida 64
Svensk Golf Sida 65
Svensk Golf Sida 66
Svensk Golf Sida 67
Svensk Golf Sida 68
Svensk Golf Sida 69
Svensk Golf Sida 70
Svensk Golf Sida 71
Svensk Golf Sida 72
Svensk Golf Sida 73
Svensk Golf Sida 74
Svensk Golf Sida 75
Svensk Golf Sida 76
Svensk Golf Sida 77
Svensk Golf Sida 78
Svensk Golf Sida 79
Svensk Golf Sida 80
Svensk Golf Sida 81
Svensk Golf Sida 82
Svensk Golf Sida 83
Svensk Golf Sida 84
Svensk Golf Sida 85
Svensk Golf Sida 86
Svensk Golf Sida 87
Svensk Golf Sida 88
Svensk Golf Sida 89
Svensk Golf Sida 90
Svensk Golf Sida 91
Svensk Golf Sida 92
Svensk Golf Sida 93
Svensk Golf Sida 94
Svensk Golf Sida 95
Svensk Golf Sida 96
Svensk Golf Sida 97
Svensk Golf Sida 98
Svensk Golf Sida 99
Svensk Golf Sida 100
Svensk Golf Sida 101
Svensk Golf Sida 102
Svensk Golf Sida 103
Svensk Golf Sida 104 herr [SPEEDLINE F11] ADAMS PR
IS LOFTALTERNATIV 2 995 kr 8,5, 9,5, 10,5, 12,5° STANDARDSKAFT Aldila VooDoo, 50–60 g/Matrix Ozik XCon 6.1, 60 g (45,875”) HCP 0 9 18 27 HCP 36 TEKNOLOGI Adams arbetar vidare med att fi njustera klubbhuvudets aerodynamiska egenskaper. Förutom den patenterade formen har F11 försetts med fartfi ckor för att minska luftmotståndet med 35 procent och därmed öka hastigheten. Tyngdpunkten är placerad lägre och djupare än i föregångaren. SÅ SÄGER VI Den ovanliga formen på klubbhuvudet kommer passa vissa och avskräcka andra. Ljudet är ett ljust, lätt ihåligt, pling. Det märks att tyngdpunkten fl yttats djupare och lägre då slagen skjuter iväg i en rejält hög bollbana. Klubban ger bra fart, men bollhastigheten svarar inte alltid mot svinghastigheten. PLUS Bra vapen för den som behöver hjälp att få höjd i slagen. MINUS Hade varit spännande att se om de aerodynamiska framstegen gett samma längd även utan ett så pass långt skaft. [DIABLO OCTANE BLACK] PRIS CALLAWAY LOFTALTERNATIV 2 995 kr 8,5, 9,5, 10,5, 11,5, 13,5° STANDARDSKAFT Grafallo Projec X-6E7, 60 g (45,5”) HCP 0 9 18 27 HCP 36 TEKNOLOGI Ett av marknadens lättaste driverhuvuden tack vare att klubbhuvudets krona tillverkats av Forged Composite. Eftersom Callaway med stor precision kunnat bestämma tjockleken på klubbhuvudets väggar har Diablo Octane Black konstruerats med låg tyngdpunkt och hög MOI. SÅ SÄGER VI Möjligen har Callaway hällt ner lite högoktanig bensin i denna driver, åtminstone att döma av den kraftfulla bollfl ykten. Dessutom har allt förpackats i det kanske snyggaste driverhuvudet hittills från Callaway. Ljudet är högre, mer titanlikt än stallkamraten Razr Hawk. Genom att Tour-versionen ger klart lägre spinntal fångas många spelargrupper in av denna driver. PLUS Wow, vilken cool design! MINUS Synd att både 11,5- och 13,5-modellen bara fi nns med ett stängt (1°) klubbhuvud. CALLAWAY [LEGACY APEX] PRIS LOFTALTERNATIV 3 995 kr 9,5, 10,5, 11,5° STANDARDSKAFT Me allix by Graphite De ign, 50 g (45,25–46,25”) HCP 0 9 18 27 HCP 36 TEKNOLOGI Legacy Apex-drivern bygger på avancerad smidesteknik, där en mycket exakt fräsning av klubbhuvudets krona och träffyta tillåtit ingenjörerna att optimera placeringen av tyngdpunkten för ökad längd och precision. SÅ SÄGER VI Callaways driveralternativ för den som söker det mest klassiskt eleganta driverutseendet, utan futuristiska high tech-detaljer. Legacy Apex-drivern är en förlåtande bekantskap som med sitt okomplicerade sätt hjälper spelaren fram mot en pålitlig bollfl ykt. Står inte ut i något avseende, men levererar genomgående stabila resultat. PLUS Fräscht med Golf Pride New Decade-grepp som standard. MINUS Med sin höga prislapp får Legacy Apex-drivern lite svårt att hitta sin identitet i Callawaysortimentet vid sidan av nya Razr Hawk, Diablo Octane Black och fjolårets FT-iZ. D R IVERS
Svensk Golf Sida 105
Svensk Golf Sida 106
Svensk Golf Sida 107
Svensk Golf Sida 108
Svensk Golf Sida 109
Svensk Golf Sida 110
Svensk Golf Sida 111
Svensk Golf Sida 112
Svensk Golf Sida 113
Svensk Golf Sida 114
Svensk Golf Sida 115
Svensk Golf Sida 116
Svensk Golf Sida 117
Svensk Golf Sida 118
Svensk Golf Sida 119
Svensk Golf Sida 120
Svensk Golf Sida 121
Svensk Golf Sida 122
Svensk Golf Sida 123
Svensk Golf Sida 124
Svensk Golf Sida 125
Svensk Golf Sida 126
Svensk Golf Sida 127
Svensk Golf Sida 128
Svensk Golf Sida 129
Svensk Golf Sida 130
Svensk Golf Sida 131
Svensk Golf Sida 132
Svensk Golf Sida 133
Svensk Golf Sida 134
Svensk Golf Sida 135
Svensk Golf Sida 136
Svensk Golf Sida 137
Svensk Golf Sida 138
Svensk Golf Sida 139
Svensk Golf Sida 140
Svensk Golf Sida 141
Svensk Golf Sida 142
Svensk Golf Sida 143
Svensk Golf Sida 144
Svensk Golf Sida 145
Svensk Golf Sida 146
Svensk Golf Sida 147
Svensk Golf Sida 148