Svensk Golf 1
Svensk Golf Sida 2
Svensk Golf Sida 3
Svensk Golf Sida 4
Svensk Golf Sida 5
Svensk Golf Sida 6
Svensk Golf Sida 7
Svensk Golf Sida 8
Svensk Golf Sida 9
Svensk Golf Sida 10
Svensk Golf Sida 11
Svensk Golf Sida 12
Svensk Golf Sida 13
Svensk Golf Sida 14
Svensk Golf Sida 15
Svensk Golf Sida 16
Svensk Golf Sida 17
Svensk Golf Sida 18
Svensk Golf Sida 19
Svensk Golf Sida 20
Svensk Golf Sida 21
Svensk Golf Sida 22
Svensk Golf Sida 23
Svensk Golf Sida 24
Svensk Golf Sida 25
Svensk Golf Sida 26
Svensk Golf Sida 27
Svensk Golf Sida 28
Svensk Golf Sida 29
Svensk Golf Sida 30
Svensk Golf Sida 31
Svensk Golf Sida 32
Svensk Golf Sida 33
Svensk Golf Sida 34
Svensk Golf Sida 35
Svensk Golf Sida 36
Svensk Golf Sida 37
Svensk Golf Sida 38
Svensk Golf Sida 39
Svensk Golf Sida 40
Svensk Golf Sida 41
Svensk Golf Sida 42
Svensk Golf Sida 43
Svensk Golf Sida 44
Svensk Golf Sida 45
Svensk Golf Sida 46
Svensk Golf Sida 47
Svensk Golf Sida 48
Svensk Golf Sida 49
Svensk Golf Sida 50
Svensk Golf Sida 51
Svensk Golf Sida 52
Svensk Golf Sida 53
Svensk Golf Sida 54
Svensk Golf Sida 55
Svensk Golf Sida 56
Svensk Golf Sida 57
Svensk Golf Sida 58
Svensk Golf Sida 59
Svensk Golf Sida 60
Svensk Golf Sida 61
Svensk Golf Sida 62
Svensk Golf Sida 63
Svensk Golf Sida 64
Svensk Golf Sida 65
Svensk Golf Sida 66
Svensk Golf Sida 67
Svensk Golf Sida 68
Svensk Golf Sida 69
Svensk Golf Sida 70
Svensk Golf Sida 71
Svensk Golf Sida 72
Svensk Golf Sida 73
Svensk Golf Sida 74
Svensk Golf Sida 75
Svensk Golf Sida 76
Svensk Golf Sida 77
Svensk Golf Sida 78
Svensk Golf Sida 79
Svensk Golf Sida 80
Svensk Golf Sida 81
Svensk Golf Sida 82
Svensk Golf Sida 83
Svensk Golf Sida 84
Svensk Golf Sida 85
Svensk Golf Sida 86
Svensk Golf Sida 87
Svensk Golf Sida 88
Svensk Golf Sida 89
Svensk Golf Sida 90
Svensk Golf Sida 91
Svensk Golf Sida 92
Svensk Golf Sida 93
Svensk Golf Sida 94
Svensk Golf Sida 95
Svensk Golf Sida 96
Svensk Golf Sida 97
Svensk Golf Sida 98
Svensk Golf Sida 99
Svensk Golf Sida 100
Svensk Golf Sida 101
Svensk Golf Sida 102
Svensk Golf Sida 103
Svensk Golf Sida 104
Svensk Golf Sida 105
Svensk Golf Sida 106
Svensk Golf Sida 107
Svensk Golf Sida 108
Svensk Golf Sida 109 [SQ MACHSPEED BLACK] PRIS NIK
E LOFTALTERNATIV 2 995 kr 8,5, 9,5, 10,5, 11,5, 13° STANDARDSKAFT Nike Fubuki, 51–52 g (45,75”) HCP 0 9 18 27 HCP 36 PRIS [VR PRO] NIKE LOFTALTERNATIV 3 995 kr 8,5, 9,5, 10,5, 11,5° Nike Projec X, 63–66 g (45,75”) STANDARDSKAFT HCP 0 9 18 27 HCP 36 PRIS PING [K15] LOFTALTERNATIV 2 795 kr 9,5, 10,5, 12° STANDARDSKAFT Ping TFC 149D, 47–63 g (45,75”) HCP 0 9 18 27 HCP 36 TEKNOLOGI Aerodynamiken från fjolårsmodellen SQ Machspeed har i denna svarta nyhet förfi nats ytterligare för att reducera luftmotstånd och därmed åstadkomma högsta möjliga klubbhastighet. Med STR8FIT-teknologin kan klubbhuvudet positioneras i åtta olika lägen. Drivern fi nns dessutom både i runt och fyrkantigt utförande. SÅ SÄGER VI Det svarta klubbhuvudets design strålar av modern teknologi, med tonvikt på fart och aerodynamik. Bollfl ykten är hög, utan överdrivet höga spinntal, vilket kommer hjälpa många spelare. Kul att Nike fortsätter producera en fyrkantig modell i denna serie. Det går inte att komma ifrån att den går väldigt rakt. PLUS God spelbarhet i cool kostym. MINUS Inte riktigt samma löd i träffen som kollegan VR Pro. TEKNOLOGI Nike har vidareutvecklat kompressionskanalen de introducerade i fjol. Tekniken bygger på att öka komprimeringen av klubbhuvudet och ge högre bollhastighet över hela träffytan. Med STR8-FIT-teknologin går det att ställa klubbhuvudet i 32 olika lägen för önskad bollfl ykt. SÅ SÄGER VI Förutom mindre kosmetiska fi njusteringar från fjolårets VR Pro är det här samma högpresterande klubba. Inte den snällaste drivern, men längdmässigt är VR Pro helt klart i framkant på marknaden och den borrande bollfl ykten är skön att följa. Tack vare de goda justeringsmöjligheterna kan många spelare fatta tycke för denna driver. PLUS Vi uppskattar på nytt kompressionskanalens explosivitet. MINUS Inga revolutionerande förändringar jämfört med fjolårets modell. TEKNOLOGI Extremt tunna väggar i klubbhuvudet har möjliggjort en omlokalisering av vikt till den särskilda viktplattan, positionerad långt bak mot klubbhuvudets häl. Hälviktningen är tänkt att hjälpa spelaren att få klubbhuvudet square i träffen för rakare slag. Träffytan är den största hittills hos en Pingdriver för maximalt förlåtande egenskaper. SÅ SÄGER VI K15 ger en bulkig look vid adressering och huvudet känns rejält stort. Samtidigt kommer de förlåtande egenskaperna, med viktplattan i hälen och den låga, djupa tyngdpunkten som följer av designen att gagna hög- och medelhandicappare som söker ett pålitligt verktyg från tee. Bollfl ykten är hög och missarna blir generöst behandlade. PLUS Skrämmande snäll. MINUS Inte snyggast i klassen. PRIS SRIXON [Z-STAR] LOFTALTERNATIV 3 995 kr 9, 10,5° Miyazaki Dromos, 63 g (45,5”) STANDARDSKAFT HCP 0 9 18 27 HCP 36 TEKNOLOGI Srixons nya Quick Tune Systemteknologi möjliggör justering av både klubbhuvudets vikt och facevinkel – totalt kan 84 olika lägen ställas in. Z-Star-drivern har också en träffyta med variabel tjocklek vilket ökar COR-området med fem procent, för mer längd och spelbarhet. SÅ SÄGER VI Här tror vi att Srixon hittat rätt med driverdesignen. Klubbhuvudet känns stort och förtroendeingivande när du ställer det bakom bollen och du blir inte heller besviken när bollen skjuter iväg mot himlen. Träffen är explosiv och genererar bra längd. PLUS Srixon sparade inte på krutet när det utvecklade justeringsmöjligheterna i Z-Star-drivern. 84 lägen är överlägset fl est på marknaden. MINUS En smartphone-app för att hitta rätt inställningar är kanske att överskatta användarna. 1 2008 SVENSK GOLF 109 »
Svensk Golf Sida 110
Svensk Golf Sida 111
Svensk Golf Sida 112
Svensk Golf Sida 113
Svensk Golf Sida 114
Svensk Golf Sida 115
Svensk Golf Sida 116
Svensk Golf Sida 117
Svensk Golf Sida 118
Svensk Golf Sida 119
Svensk Golf Sida 120
Svensk Golf Sida 121
Svensk Golf Sida 122
Svensk Golf Sida 123
Svensk Golf Sida 124
Svensk Golf Sida 125
Svensk Golf Sida 126
Svensk Golf Sida 127
Svensk Golf Sida 128
Svensk Golf Sida 129
Svensk Golf Sida 130
Svensk Golf Sida 131
Svensk Golf Sida 132
Svensk Golf Sida 133
Svensk Golf Sida 134
Svensk Golf Sida 135
Svensk Golf Sida 136
Svensk Golf Sida 137
Svensk Golf Sida 138
Svensk Golf Sida 139
Svensk Golf Sida 140
Svensk Golf Sida 141
Svensk Golf Sida 142
Svensk Golf Sida 143
Svensk Golf Sida 144
Svensk Golf Sida 145
Svensk Golf Sida 146
Svensk Golf Sida 147
Svensk Golf Sida 148