Maskinkontakt 1
Entreprenadsektorn MK 10/17 Vi har vad som krävs,
till oslagbara priser! Vikplogar VP 2,1 26.700:VP 2,4 28.300:VP 2,6 37.900:VP 2,8 39.900:VP 3,0 42.800:VP 3,3 44.900:VP 3,6 53.900:VP 4,0 59.000:Fraktfritt, moms tillkommer SJÄLVLASTANDE SANDSPRIDARE Sprid hela vägens bredd i ett moment 2,5 - 6 m! Pris från 64.900:- + moms . Generalagent/Importör: Moris professionella GRÄVAGGREGAT Finns i tio storlekar Pris från 45.700:- + moms. – Jag skäms så ohyggligt mycket över vår livsföring. Mamma betalar hyran åt oss, min moster köper kläder till oss och min syster skickar pengar till maten. Jag skäms ögonen ur mig! – Det gör du rätt i. Du har två farbröder som inte skickar en krona! Tel 070-514 98 89 • E-mail: info@lassinanttis-maskin.se www.lassinanttis-maskin.se Nu fi nns HUDDIG 1260D RAIL med drivna järnvägshjul Nu lanserar Huddig en ny version av HUDDIG 1260D RAIL med hydrauliskt drivna järnvägshjul. Det innebär att maskinen kan köras enbart på järnvägshjulen och ta sig fram på bansträckor där det inte är tillåtet att köra på gummihjul. En av fördelarna är också att maskinen kan köras fortare och dessutom blir stabilare i transportläge. I Huddigs lösning driver en hydraulmotor de två bakre järnvägshjulen via en diff erentialspärrad axel. Detta minskar risken för slitage och värmeutveckling vid körning i högre hastigheter som kan uppstå när fl era hydraulmotorer ska jobba synkront. Driften kopplas om mellan gummihjul och järnvägshjul vid körning i upphöjt respektive nedsänkt läge. Konstruktionen är byggd för att klara drift och inbromsningar i upp till 40 km/h. Den drivande axeln är försedd med separata system för färd- och parkeringsbroms. Det går att begränsa hastigheten, men för att framtidsäkra konstruktionen har Huddig valt att bygga för snabbare transporter och exportmarknaden redan idag. - Med drivna järnvägshjul får våra kunder en robust premiumlösning som håller hög kvalitet och prestanda. Vi kan säkerställa funktion och tillgänglighet vilket vi vet är avgörande för våra kunder som arbetar med byggnation och underhåll av järnväg. Vår solida konstruktion gör att vi känner oss trygga att exportera maskinen även till marknader där vi inte har samma möjlighet att fi nnas med på eftermarknaden, säger Bertil Gyllner, konstruktionschef på Huddig AB. HUDDIG 1260D RAIL fi nns med både drivna och icke-drivna rälshjul. Redan levererade 1260D RAIL-maskiner kan uppgraderas till drivna järnvägshjul i efterhand, med ett nytt bakre järnvägsställ, axel och uppdaterad mjukvara. De drivna järnvägshjulen uppfyller krav och regelverk enligt EN15746. www.huddig.se 12 www.maskinkontakt.se Alla modeller med diagonalventil och ackumulator som standard.