Maskinkontakt 1
MK 2/18 Entreprenadsektorn SOPMASKINER I VÄRLDSKL
ASS HOS MILJÖMASKINER… BRODD TWIGGY® BRODD GOTHIA® BRODD SCANDINAVIA® ”Mästaren” En flexibel och effektiv traktorbogserad sopmaskin för mindre dragfordon med minst 29 kW (40 hk). Den mest innovativa sopmaskinen med högsta tänkbara sopkapacitet. Modulbyggd lastbilbogserad sopmaskin. Välj vatten tankar! Extremt lättservad sopmaskin. Fakta Längd inkl. dragstång 3.730 mm Längd utan dragstång 3.000 mm Bredd utan sidoborstar 1.430 mm Höjd 1.550 mm Sopbredd 1.500 - 1.900 mm Nettovikt ca. 1.200 kg Bruttovikt max tillåten 2.700 kg Nyttolast ca. 1.500 kg Fakta Längd utan dragögla 4.150 mm Längd med dragögla 4.615 mm Bredd utan sidoborstar 1.900 mm Höjd 2.260 mm Nettovikt ca. Bruttovikt max Nyttolast ca. 3.180 kg 8.000 kg 4.820 kg Sopbredd 2.200 - 2.700 mm Fakta Vattentankar, rostfritt stål/ alternativt stål, lätt avtagbara! Volym 1.360 liter Sopbredd 2.500 - 3.000 mm Totallängd 7.600 mm Bredd (utan sidoborstar) 2.260 mm Höjd 3.550 mm Nettovikt (maskinvikt) 3.800 kg Tillåten bruttovikt 6.000 kg Belastning på draganordning 890 kg Kontakta Göran Brodd på telefon 0706-56 20 50 så hjälper han dig med all information om marknadens mest kompletta sopmaskinsprogram, reservdelar och service. Välkommen till oss! Miljömaskiner Motala AB Ringtrastvägen 2 591 37 Motala Tel 013 - 24 56 57 Fax 013 - 14 64 65 E-post: goran@miljomaskiner.se www.miljomaskiner.se Maskinias eftermarknad prisad av Doosan Fr höger: Christer Thern, teknisk ansvarig, David Smith, ansvarig reservdelar, Fredrik Pipping, ansvarig garanti, Fräs-Erik Andersson, eftermarknadschef, Kenneth Thunberg, teknisk ansvarig. Maskinias eftermarknad testas årligen av Doosan för att se hur väl man uppfyller sina åtaganden på den svenska marknaden, detta har även gjort under 2017 och resultat är en stor succé. Fräs-Erik Andersson, Maskinias eftermarknadsansvarig, är stolt, han har precis mottagit årets rapport från Doosan, som ger hans avdelning toppbetyg, de är en av de tre bästa i Europa. Man har kontrollerat hur väl organisationen uppfyller sina åtaganden på den svenska marknaden avseende eftermarknad mot kunderna. Maskinia har varit generalagent för Doosan sedan 1990 och jobbar kontinuerligt med att förstärka eftermarknaden i Sverige, dels genom egna serviceverkstäder samt genom att auktorisera externa serviceverkstäder. Det som mäts är bland annat om teknikerna deltar i Doosans utbildningar, skötsel av garantiåtaganden, antal servicebilar, ordning och utrustning på respektive anläggning och serviceverkstäder och mycket annat. Doosan gör detta för att skapa och bibehålla en hög kunskapsnivå och standard hos varje lands eftermarknad. -Detta är fantastiskt roligt! Vi har slitit hårt för att komma hit! Vi har kontinuerligt jobbat med att vidareutveckla vår eftermarknadsavdelning genom utbildningar och investeringar i både personal och utrustning. Att Doosan nu utser hos till en av de tre bästa eftermarknadsavdelningarna i Europa visar att vi gör rätt saker, säger Fräs-Erik Andersson samtidigt som han tittar igenom rapporten. Att Maskinia nu har fått denna utmärkelse är glädjande, men det viktiga är att företagets kunder får ett professionellt och eff ektivt bemötande av dess anställda. Denna utmärkelse är ett bevis på att personalen har den kunskap och utrustning som krävs för att utföra sin uppgifter och därmed på bästa sätt hjälpa kunderna! 12 www.maskinkontakt.se TEMARen håll ning • Återvinning • Miljö www.maskinkontakt.se 11 www.maskinkontakt.se 9 Nyhet!