Golfnyttan 1
Golfnyttan. Players 1st Gagnefs framgångsfaktorer
: Erfarenhet från event och marknadsföring Klubben kör krogen i egen regi med anställd kock och kökspersonal Restaurangen drivs i klubbägt aktiebolag Nära samarbete mellan klubbchef och kock i planeringen av verksamheterna. Övrig personal rycker in där, och när, det behövs. – Vi har marknadsfört oss i det lokala annonsbladet men framför allt använder vi oss av Facebook, där får vi en bra spridning. Där kan man också annonsera mot exakt rätt målgrupp, säger Micke. Från verandan blickar man ut över 18-hålsbanan som ligger vackert på en halvö i Västerdalsälven. Micke Norman säger att klubben jobbar för att uppnå tre saker; ett gott bemötande, en bra golfkrog och en schysst bana. 600 gäster på julbord – Vi kan aldrig ha en mästerskapsbana, men vi ska ha en helt OK bana. Har man dessa tre saker på plats, då återvänder människor gärna hit. Golfkrogen serverar dagens lunch som en buffé, alltid med en hemlagad rätt samt veckans pasta. Öppettiderna under juli är ungefär från 9-18. Sedan starten våren 2017 har antalet lunchgäster stadigt ökat. – Därför fortsatte vi att ha öppet under hösten, även när banan hade stängt, och till slut började gästerna efterfråga julbord. Så vi tänkte varför inte och hade till slut 600 julbordsgäster. Folk pratar om julbordet än så det fortsätter vi med även i år men då ska vi börja annonsera redan i september, säger Crille. På fredagar kör golfkrogen grillbuffé till lunch och då blir det riktigt fullsatt. Nästa steg är att börja med pizza. Hjälps åt – Det tror vi på stenhårt, säger både Crille och Micke. Det låter som en framgångssaga, 26 GOLFNYTTAN men både kocken och klubbchefen är noga med att poängtera att det inte bara varit en dans på rosor. Det har varit mycket hårt arbete och många långa timmar, säger de och berättar att de också varit tvungna att investera stort i en ny ugn, en dubbelfrys och ett nytt kassasystem. – Jag är inte rädd för att ställa upp om det behövs. Jag står i kassan, fyller på eller diskar, viktigast är att vi hjälps åt. Simon, en av banarbetarna, hoppar också in som kökspersonal ibland., säger Micke Norman. golf.se » Klubben jobbar för att uppnå tre saker; ett gott bemötande, en bra golfkrog och en schysst bana.