Feeling 1
201 - Fogra51 TAC300 Coated MODE STADIUM LANSERAR
NYTT SNEAKERSKONCEPT Text: Kristian Andersson Foto: Sneakers Point Stadium Group lanserar under våren det nya och fristående konceptet Sneakers Point. Genom en stark digital närvaro och butiker i utvalda städer ska konceptet svara upp mot den svenska efterfrågan på sneakers. Den 20 mars lanserades Sneakers Points e-handel och den 22 mars slogs portarna upp i Norrköping till den första fysiska butiken i Linden köpcentrum. - Vår tradition och vårt DNA bygger på att vi ständigt utmanar oss själva och branschen. Den här gången gör vi det lite annorlunda och satsar helhjärtat på skor. Sneakers Point är en destination för alla oss som älskar sneakers och vill få tillgång till det hetaste utbudet. Den digitala närvaron står i centrum, med ett brett och ständigt uppdaterat sortiment som kompletteras med fysiska butiker på utvalda platser, säger Karl Eklöf, CEO på Stadium Group. Hos Sneakers Point finns en bred flora av varumärken som adidas, Reebok, Nike, Vans, Asics Tiger, Saucony, New Balance, Converse, New Era, Vans, Diadora, Lacoste, Chimi, Aetrex och Sneaker Lab. Dessutom kommer kunderna att hitta utvalda klädkollektioner och accessoarer, till exempel solglasögon och väskor. - Målgruppen för Sneakers Point är yngre personer som följer trender och älskar sneakers. Vi riktar oss till alla men tror att många tjejer kommer att gilla konceptet. Det handlar både om utbudet och utformningen av butikerna som andas ung kvinnlig livsstil, säger Roger Palffy, General Manager för Sneakers Point. It’s a big and wonderful world. Dress to be ready. Never Stop Learning. Lindens övre plan Norrköping 34107-gant-annons-norrkoping-55x170.indd 1 2018-02-28 13:13 - för din stil - KOSTYM 2295KR ORD. PRIS 2894KR VÄLKOMMEN IN! Linden, Ingelsta - Norrköping Gränden - Linköping NORRKÖPING Galleria Linden, övre plan • 011-473 93 93 LINKÖPING Ågatan 19 • 013-13 04 05 FEELING 11 Endast för publicering i Nolltretton / Nollelva ERBJUDANDET GÄLLERUTVALDA KOSTYMER FRÅN RILEY T.O.M. 10/6 2018.