Hemma i HSB Södra Norrland 1
HSB NÄRA DIG Nu finns möjlighet att ställa V ia k
undtjänst får många medlemmar i HSB Södra Norrland hjälp på många sätt. På flera orter runt om i regionen sitter det kundtjänstmedarbetare som snabbt kan ge hjälp eller information till de medlemmar som behöver assistans på olika sätt. Vanligtvis sker det via telefon eller mejl. Nu har ytterligare en funktion lagts till för att snabbt kunna ställa en fråga. Det är en chattfunktion som medlemmar kan nå vid HSB:s hemsida eller genom att logga in via serviceportalen Mitt HSB. – Vi startade upp chattfunktionen under hösten och även om det varit lite färre besökare än väntat i början så räknar vi naturligtvis med att fler ska hitta hit HEMMA I HSB 6.2018 / SÖDRA NORRLAND framöver, säger Matilda Deldén kundtjänstmedarbetare i Sundsvall. Matilda tror att det är många som har lättare att skicka iväg en fråga via en chatt än att ringa ett telefonsamtal. Det kan handla om personer som arbetar i kontorslandskap eller inte har möjlighet att ringa under arbetstiden. Då kan några tryckningar på tangentbordet snabbt ge ett svar på den fråga man har att ställa. Frågan som skickas ut kan sedan besvaras av kundtjänstmedarbetare någonstans i HSB ”Via chatten kan man hjälpa flera medlemmar samtidigt.” Södra Norrland-området. Det gör att en fråga får ett snabbt svar. – Och via chatten kan man hjälpa flera medlemmar samtidigt, förklarar Matilda. Chatten är också en del i att följa med i den digitala utvecklingen. Mycket av informationen till medlemmarna går nu via internet och även bostadsrättsföreningarna har egna hemsidor där förändringar och annan information kommuniceras. I det paradigmskifte som nu sker i samhället är det också många som vill kommunicera via mejl eller chatt. – Det är många som