Hemma i HSB Göta 1
REPORTAGE Guldgänget på service HSB Göta Service
Städservice går från klarhet till klarhet. I senaste mätningen ökar kundnöjdheten med rent fantastiska siffror. Möt HSB Götas engagerade medarbetare. IV HEMMA I HSB GÖTA 2.2013 D et är ett fantastiskt gäng, som arbetar med att hålla rent till andras glädje. Oavsett om det är i trapphus, hemmiljön, butiken, gemensamma ytor i bostadshuset, på kontoret eller i köpcentrat. – Allt handlar om att vi tillsammans skapat en stämning och rutiner som föder delaktighet och aktivt ansvartagande, säger Städservices chef Kari Svedevall. Medarbetarna inom städverksamheten har all anledning att glädjas. Både av det beröm de får från kunderna i vardagen och det lovord de får i de mer formella NKI(Nöjd-Kund-Index) undersökningarna som det miljö- och kvalitetscertifierade HSB Göta Service genomför regelbundet. I den senaste NKI-mätningen förbättrades flera betyg med nära 20 procent i förhållande till den närmat föregående