Feeling 1
MODE MODENYHETER Yoga-Josefine HAR SLÄPPT EGEN KO
LLEKTION SOC har tillsammans med Josefine Bengtsson, som är en av Sveriges största yogaprofiler, lanserat en ny yogakollektion som finns att köpa i utvalda Stadium-butiker och på hemsidan www.stadium.se. Redan under våren har ett samarbete funnits mellan Yoga-Josefine och SOC, där Josefine har varit ansiktet utåt för varumärkets yogalinje. Nu har det tagits ytterligare ett steg när Josefine har varit med och tagit fram en egen limiterad kollektion bestående av en topp, två linnen och ett par tights som finns i naturinspirerade färger. Kollektionen har producerats av återvunnet material och fokus ligger på hållbarhet och funktion. (CL) FESTLIG KVÄLL PÅ MAKE UP STORE Tisdagen den 25 september är det dags för kundkväll hos Make Up Store. Det kommer bli en riktig VIP-kväll med massor av fina erbjudanden där de bland annat kommer ha en minivisning och gå igenom höstens trender. Kundkvällen kommer pågå mellan kl. 19.00-21.00 och erbjudandet ”3 för 2” gäller hela kvällen. Alla som handlar för 1.500 kronor får en riktigt stor goodiebag med högt värde från sponsorerna (som bl a är Johnells, iDeal Of Sweden, Akademikliniken, Yogayama, Elgiganten, Rituals, Akademibokhandeln och Modeklipparna). - Vi kommer också ha ett lotteri med riktigt fina priser från våra sponsorer. Alla betalande kunder kommer att få en lott och när kvällen är slut så drar vi en vinnare, säger Katarina Güven som driver Make Up Store i Norrköping. Förutom olika erbjudanden så kommer det att bli en kväll utöver det vanliga. DJ Evelina Mühling/Sandra Granberg kommer att vara på plats och spela schysst musik, artisten Eleonor Leone uppträder med sina nysläppta låtar och det kommer att bjudas på snittar och bubbel. - Vi vill ge kunden en riktig upplevelse med bra erbjudanden, rolig minivisning, god mat och dryck… en trevlig kväll helt enkelt. Det ska vara glammigt och kul. Tidigare när vi har haft kundkvällar så har responsen varit otrolig med supernöjda kunder, säger Katarina. (CL) FLER GPS-KLOCKOR I SUUNTOS SORTIMENT Suunto har utökat sitt sortiment av GPS-klockor. Nu finns ytterligare fyra designer i kollektionen Suunto 9 som har hyllats för batteritiden på drygt 120 timmar och är utformad för världens mest krävande idrottare. En av dessa är dessutom i titan. De nya klockorna lämpar sig bäst för mindre kuperad terräng. Även Suunto 3 Fitness, som är en klocka anpassad för aktiva människor, kommer att få två nya varianter i början av oktober. Suunto 3 Fitness innehåller bland annat en individuellt anpassad träningsplan och när de två nya klockorna släpps kommer kollektionen också att få en ny programuppdatering som utökar de träningsmöjligheter som finns att välja på i klockan. (CL) KICKS HAR SLÄPPT EGET VEGANSKT HUDVÅRDSMÄRKE KICKS har tidigare i år utvecklat sitt eget märke MON|SUN som är ett varumärke inom HOME SPA kategorin. Nu har KICKS lanserat sitt andra egna märke SKIN TREAT - ett varumärke som är specialiserat på aktiv botanisk hudvård. Det är framtaget av KICKS dotterbolag Myself & Friends och är utvecklat av specialister inom svensk hudvård. Denna serie togs fram för att svara på kundernas efterfrågan på ekologiska och veganska hudvårdsprodukter som har ökat kraftigt under de senaste åren. SKIN TREAT finns exklusivt hos KICKS och är en serie som ger kvalitativ och effektiv hudvård. Dessutom är den helt vegansk där alla produkter produceras i Sverige. (CL) HETAST JUST NU! 1. HUVUDBONADER Huvudbonader i alla dess former är det som gäller i höst – så matcha outfiten med en hatt, mössa eller ett hårband. 2. ANKELBOOTS De klassiska ankelbootsen är något som fortsätter att trenda. På damsidan ser vi ofta lite mer spetsiga varianter. 3. KLASSISKA RUTAN Säsongens hetaste mönster är rutigt och framförallt den klassiska rutan. 4. FUSKPÄLSEN Materialet som är mest populärt är fuskpälsen och det används både på jackor, väskor och accessoarer. 5. KAVAJEN Kavajen är återigen årets nyckelplagg som funkar att matcha till i princip allt. 10 FEELING