Mall of Scandinavia 1
Till vänster: Shopping av olika slag ska få plats
. Bild: Wingårdhs Till höger: Taket är viktigt för stämningsinnehållet i Mall of Scandinavia. Bild: Hans Loord NÅGRA EXEMPEL PÅ RESTAURANGER Bordsservering Buddakahn Teppanyaki – japanskt, första etablering Le Croissant – fransk bistro/café, flagship-restaurang Klang Market – internationellt, flagship-restaurang O’Learys – sports bar, flagship-restaurang Simit Sarayi – turkiskt bageri/café, första etablering i Sverige Mangiardino– italiensk trädgårdsrestaurang, första etablering Bar Burger Café – gourmetburgare, flagship-restaurang Indian Garden – flerfaldigt prisbelönad curryrestaurang och etablerar ett 6 000 kvadratmeter stort varuhus i bästa läge. Man väljer att satsa stort med sitt citykoncept, vilket blir det första i ett köpcentrum. Varuhuset kommer bland annat att innehålla Åhléns Wellness med 300 kvadratmeter träning, yoga och running för den aktiva kvinnan, samt det senaste inom dam, herr, barn accessoarer, hem och skönhet. Även träningskedjan SATS öppSnabbmat Icha Icha – asiatiskt, flagship-restaurang Neko Sushi - japanskt Asian Wook - asiatiskt SOOK - libanesiskt Max hamburgare – den största Max-restaurangen någonsin Zocalo – mexikanskt, flagship-restaurang La Pasta Veloce – italienskt, första etablering Basilica – internationellt, flagship-restaurang Egon – familjerestaurang, första etablering i Sverige Vigårda – snabbmat De Luxe nar och kommer erbjuda ett toppmodernt träningscenter med över 2200 kvadratmeter av det senaste inom träning och hälsa. Restauranger för alla tillfällen I Mall of Scandinavia kommer restaurang- och matutbudet att vara tongivande. Hela tjugotvå nya restauranger med smaker från hela världen och en blandning av välkända krögare, populära koncept och nyskapande matupplevelser kommer att sätta både färg, doft och smak åt hela Arenastaden och göra Mall of Scandinavia till Stockholms nya nav för restaurangupplevelser. Över 10 000 kvadratmeter har vigts åt att bjuda på en helt ny restaurangupplevelse mitt i hjärtat av Arenastadens nöjesutbud. En rad av Sveriges främsta krögare kommer att slå an tonen för upplevelsen med en mix av trendig ”fast dining” och nyskapande krogar. Unibail-Rodamco vill sätta en helt ny nivå för upplevelsen i köpcentrum med en satsning kallad ”The Dining Experience”. Konceptet baseras på insikten att besökarna idag ställer högre krav på restaurangutbudet i köpcentrum och att butiker och restauranger tillsammans skapar en ännu högre attraktionskraft. För Mall of Scandinavia innebär det exempelvis att restaurangerna ges större utrymme och ska vara en attraktion i sig själva. - Precis som med allt i Mall of Christian Claesson Head of Leasing Nordic Bild: Unibail-Rodamco 10 MALL OF SCANDINAVIA 2015 Scandinavia har vi sökt efter koncept och entreprenörer som vågar ta ut svängarna och bjuda på en restaurangupplevelse utöver det vanliga och vi har fått ett enormt gensvar, säger Christian Claesson. På samma sätt som hela Are