Boinsikt 1
Lätt att koppla rätt! Säkerställ att din mediabox
/tjänstefördelare är rätt kopplad: LAN 1 (röd) – Internet/telefoni LAN 2 (gul) – Internet/telefoni LAN 3 (grön) – tv LAN 4 (blå) – tv Checklista: • ÖBO monterar en mediabox (tjänstefördelare) i din bostad. Du får ett brev cirka 14 dagar innan det är dags för installation i din bostad. • Du beställer själv de tjänster du behöver: tv/internet/telefoni via orebro.openuniverse.se/orebrostadsnat. • Du kan välja ett gratis basutbud för tv. Här kan vi hjälpa till om det behövs. • Du kan också välja tilläggstjänster i ditt basutbud till en kostnad. • När du beställt tvutbud får du en tvbox av tjänsteleverantören. Du kopplar in tvboxen mellan din tv och din mediabox. En installa tionsguide medföljer. Guiden finns också på vår hemsida. Aktuell information om den här förändringen hittar du på obo.se/fiber Den sista februari 2021 ska allt vara klart. Då har alla våra bostäder fått en mediabox och Com Hems uttag ”tre hål i väggen” slutar att fungera. Till dig som endast vill ha ett gratis basutbud för tv-kanaler Från och med den 1 oktober kan du som endast vill ha ett basutbud välja den tjänsten direkt från den nya leverantören, Telia. För att få tillgång till tjänsten* behöver du en aktiveringskod och en tvbox. Basutbudet innehåller Basutbudet garanterar gratis tillgång till: SVT 1 (HD), SVT 2 (HD), SVT 24 (HD), SVT Barn (HD) och play för dessa kanaler samt Kunskapskanalen, TV4 (HD) play och Axess tv (kulturkanal) samt en gratis tvbox. Så här beställer du Du beställer ditt basutbud via Telia. Där gör du din beställning av tjänst och tvbox och får samtidigt en aktiveringskod. Du väljer också vid vilket utlämningsställe du vill hämta din box. Du ringer direkt till Telia på 0105-510 610, där får du som ÖBOs hyresgäst den hjälp du behöver för att beställa din tvtjänst. Installationen är enkel att göra, men ibland kan det uppstå problem och då kontaktar du ÖBOs kundcenter på telefon 01919 42 00, så hjälper vi dig. * Om du redan har ett tv-abonnemang, måste du säga upp det först om du bara vill ha basutbudet från Telia. Tips! Vänta inte till den sista februari 2021 med att göra ditt val. På så sätt undviker du att få en svart tvruta om det skulle uppstå problem med installationen. 9 Känns det svårt att fixa installationen själv? Då hjälper vi dig! Hör av dig så ser vi hur vi kan hjälpa dig. Ring ÖBOs kundcenter på 019-19 42 00. Det här är mediaboxen!