Loading...
Svensk Golf Sida 1
Svensk Golf Sida 2
Svensk Golf Sida 3
Svensk Golf Sida 4
Svensk Golf Sida 5
Svensk Golf Sida 6
Svensk Golf Sida 7
Svensk Golf Sida 8
Svensk Golf Sida 9
Svensk Golf Sida 10
Svensk Golf Sida 11
Svensk Golf Sida 12
Svensk Golf Sida 13
Svensk Golf Sida 14
Svensk Golf Sida 15
Svensk Golf Sida 16
Svensk Golf Sida 17
Svensk Golf Sida 18
Svensk Golf Sida 19
Svensk Golf Sida 20
Svensk Golf Sida 21
Svensk Golf Sida 22
Svensk Golf Sida 23
Svensk Golf Sida 24
Svensk Golf Sida 25
Svensk Golf Sida 26
Svensk Golf Sida 27
Svensk Golf Sida 28
Svensk Golf Sida 29
Svensk Golf Sida 30
Svensk Golf Sida 31
Svensk Golf Sida 32
Svensk Golf Sida 33
Svensk Golf Sida 34
Svensk Golf Sida 35
Svensk Golf Sida 36
Svensk Golf Sida 37
Svensk Golf Sida 38
Svensk Golf Sida 39
Svensk Golf Sida 40
Svensk Golf Sida 41
Svensk Golf Sida 42
Svensk Golf Sida 43
Svensk Golf Sida 44
Svensk Golf Sida 45
Svensk Golf Sida 46
Svensk Golf Sida 47
Svensk Golf Sida 48
Svensk Golf Sida 49
Svensk Golf Sida 50
Svensk Golf Sida 51
Svensk Golf Sida 52
Svensk Golf Sida 53
Svensk Golf Sida 54
Svensk Golf Sida 55
Svensk Golf Sida 56
Svensk Golf Sida 57
Svensk Golf Sida 58
Svensk Golf Sida 59
Svensk Golf Sida 60
Svensk Golf Sida 61
Svensk Golf Sida 62
Svensk Golf Sida 63
Svensk Golf Sida 64
Svensk Golf Sida 65
Svensk Golf Sida 66
Svensk Golf Sida 67
Svensk Golf Sida 68
Svensk Golf Sida 69
Svensk Golf Sida 70
Svensk Golf Sida 71
Svensk Golf Sida 72
Svensk Golf Sida 73
Svensk Golf Sida 74
Svensk Golf Sida 75
Svensk Golf Sida 76
Svensk Golf Sida 77
Svensk Golf Sida 78
Svensk Golf Sida 79
Svensk Golf Sida 80
Svensk Golf Sida 81
Svensk Golf Sida 82
Svensk Golf Sida 83
Svensk Golf Sida 84
Svensk Golf Sida 85
Svensk Golf Sida 86
Svensk Golf Sida 87 går gränsen? 1937 var världens
stora biltillverkare redan i full gång. Många hade övat sig både i tio och tjugo år. Då börjar Saab, men inte med att bygga bilar utan med att bygga flygplan. Tio år senare kommer första Saab-bilen. Byggd av (lygplanstekniker var det inte så konstigt att den såg ut som ett flygplan utan vingar. Idag är Saab ett av bilvärldens mest aktade märken. Ingen ifrågasätter det som var Saabs grundidé att viktigaste platsen i en bil, liksom i ett flygplan, är förarsätet. Ingen gör sig längre lustig över Saabs grund uppfattning att en bil skall drivas på framhjulen. Tvärtom följer den ena efter den andra efter. Ingen tittar längre snett på en combi coupé: både-och-bilen som Saab utvecklade när världen i öviigt delades upp i Sedan-modeller och herr gårdsvagnar. Så har det fortsatt. När andra bara pratade om passiv säkerhet pra tade Saab också om aktiv, och sa: en bra bil skall ha en motor som då och då snabbi ger extra skjuls. Ur det kom turbotänkandet, som också blev fö redöme Idag när konkurrenterna fortfarande utvecklar sin första eller andra turbogeneration producerar Saab sin tredje. Och när omvärlden fortfarande applåderar Saab 900 som stilbildare och föregångare kommer Saab med Saab 9000 och med en cabriolet som stjäl showen. Folk frågar, var går gränsen? På Saab utgår vi från att ingen finns. Steget före i 50 år. Alla Saab frän 85 ars modell kan köras pa blyfri bensin. Bilar med insprutnings- och turbomotorer finns med katalysator som tillval Bränsledeklaration: Blandad körning0.92 I/mil (Saab900C) - 1,07 I/mil (Saab 900Turbo Aut.). Kostnad 1.500 mil: 5.451:- - 6.339:- (1/7-86).
Svensk Golf Sida 88