Loading...
Hållbarhetsrapport 2024 1
Hållbarhetsrapport 2024 Koncernchefens välkomstord
Hållbarhetsrapport 2024 Hur vi styr hållbarhetsarb
etet
Hållbarhetsrapport 2024 Vår hållbarhetsstrategi
Hållbarhetsrapport 2024 Forskning och utveckling
Hållbarhetsrapport 2024 Vår värdekedja
Hållbarhetsrapport 2024 Intressenter och deras beh
ov
Innehåll Koncernchefens välkomstord Hur vi styr h
ållbarhetsarbetet Vår hållbarhetsstrategi Forskning och utveckling Vår värdekedja Intressenter och deras behov Dubbel väsentlighetsanalys Miljömässig hållbarhet Minskad klimatpåverkan och anpassning Omställning till en cirkulär ekonomi Social hållbarhet Hållbart arbetsliv Attraktivt och hållbart boende Ansvarsfullt företagande Hållbara affärsrelationer Einar Mattssons leverantörskedja Hållbart förvaltningserbjudande Indikatorer s Samtliga bolag i koncernen gör fyra medarbetarundersökningar per år, i form av så kallade pulsmätningar. För nyanställda görs separata pulsmätningar som en del av onboarding-processen. Användning av resultatet Einar Mattsson använder resultaten från intressentdialogerna som underlag till handlingsplaner, operativa planer och affärsplaner samt inom värdekedjeanalys, den dubbla väsentlighetsanalysen och vidareutveckling av hållbarhetsarbetet. Resultat från omvärldsbevakningar och olika undersökningar fogas in i affärsplaneprocessen som underlag för beslut. Olika delar av verksamheten får i uppdrag att utarbeta förslag inom aktuella områden. I affärsplaneprocessen identifieras även risker och möjligheter som påverkar verksamheten och ledningen tar beslut om långsiktiga förändringar som anpassning av produkterbjudanden, investeringsbeslut och systemförbättringar. Kund- och boendeundersökningar ger resultat som de olika koncernbolagens ledningar omsätter till aktiviteter i handlingsplaner och operativa planer. Kundärenden och felanmälningar hanteras i våra ärendeprocesser och leder till konkreta handlingsplaner. Synpunkter som framkommer i medarbetardialogerna tas upp av chefer i den etablerade processen för mål- och inspirationssamtal och kompletteras med utvecklingsplaner och en till en-samtal. Resultaten från undersökningar och dialoger hjälper Einar Mattsson att anpassa verksamheten efter intressenternas behov och förbättra bemötandet av intressenter. För mer information om intressenter, viktiga frågor, kommunikation och resultat, se tabell på nästa sida. // Einar Mattsson Hållbarhetsrapport 2024
Hållbarhetsrapport 2024 Dubbel väsentlighetsanalys
Hållbarhetsrapport 2024 Miljömässig hållbarhet Min
skad klimatpåverkan och anpassning Omställning till en cirkulär ekonomi
Hållbarhetsrapport 2024 Social hållbarhet Hållbart
arbetsliv Attraktivt och hållbart boende
Hållbarhetsrapport 2024 Ansvarsfullt företagande H
ållbara affärsrelationer Einar Mattssons leverantörskedja
Hållbarhetsrapport 2024 Hållbart förvaltningserbju
dande
Hållbarhetsrapport 2024 Indikatorer