Tindingen Kosmetik nr 4 2018 1
BUTIK | KONCEPT NYA NK BEAUTY UPPLEVELSE & LYX I
FOKUS NK storsatsar på ett varuhus i världsklass och en ännu mer lyxig och trendig skönhetsavdelning. I fokus är kundupplevelsen och en inspirerande shoppingmiljö med såväl exklusiva internationella klassiska varumärken som unga trendiga nischmärken, doftkonsultationer och ansiktsbehandlingar. TEXT GUNILLA KEMPE I höst har skönhetsavdelningen förnyats och utökat sitt sortiment med en rad ledande internationella nischmärken vid sidan om klassiska superbrands som Chanel, Dior och Lancôme. Här finns även plats för både skönhetsbehandlingar och personliga doftkonsultationer. NK Beauty har vuxit med 200 kvm på gatuplan och inrymmer nu runt 1 200 kvm. I vår utökas Beauty-avdelningen med ytterligare 550 kvm. Omdaningen är ett led i en omfattande och spännande omvandling av hela varuhuset där man ytterligare vill lyfta kundupplevelse och varuhusets inriktning mot exklusiva varumärken och som både representerar klassisk lyx och nya trendiga märken. – NK Beauty ska stå för en shoppingupplevelse i världsklass, sticka ut internationellt och locka med både personlig service och en unik miljö och ett sortiment i framkant, säger Linda Dahnberg, inköpsansvarig NK Beauty. Målet är med andra ord att uppgradera NK som prestigevaruhus. – Konkurrensen om kunderna är stenhård, men vi kommer inte att konkurrera med rabatterade priser utan tvärtom satsa ännu mer på ett exklusivt fullprissortiment med både internationella klassiska premiummärken och unga trendiga nischmärken. – Våra kunder har ett stort intresse kring skönhet och reser mycket och förväntar sig att finna samma internationella varumärken på NK som på varuhus utomlands. Foto: Christopher Hunt Nya nischdofter på NKs doftsalong är allt från heta Vilhelm Parfumerie, Ex Nihilo, Memo Paris och Floraïku till Santa Maria Novella och Maison Francis Kurkdjian. För övrigt märks en rad välkända dofter från såväl Chloé, Prada, Dior och Marc Jacobs som Byredo, Le Labo, Diptyque, Aether och Creed. Även inom hudvård och makeup satsar man på både klassiska och trendiga varumärken. På NKs skönhetsavdelning finns nu en särskild yta avsedd för unga och rörliga makeup- och hudvårdsprodukter. I höst märks här till exempel det australiensiska kultmärket Aesop och makeuKosmetik 4-2018 35 – NK Beauty ska stå för en shoppingupplevelse i världsklass, sticka ut internationellt, säger Linda Dahnberg, inköpsansvarig NK Beauty. Foto: Patrik Lindell