Maskinkontakt 1
Reservdelar, Utrustning, Underhåll MK 1/19 Spooks
3ngage levererar interaktiva produktupplevelser för Huskvarna Svenska Spook, konsultbolag inom digital retail, levererar genom sin plattform 3ngage den interaktiva produktupplevelsen som Husqvarna Group, världsledande producent av utomhusmaskiner och innovativa lösningar för skogs-, park- och trädgårdsvård, nu lanserar. Den ska öka servicenivån vid ett köpbeslut, produktförståelsen och användarnyttan för Husqvarnas kunder. Proof of concept görs för Husqvarnas robotgräsklippare och kommer genomföras på fl era internationella marknader. Efter utvärdering ärambitionen att simuleringar från 3ngage ska omfatta fl er marknader och produkter. 3ngage kommer kunna publicera de interaktiva produktupplevelserna i alla Husqvarnas digitala kanaler och dessutom i fysiska butiker. Enkelt beskrivet kan Husqvarna i en 3D-miljö visa sina kunder hur deras produkter fungerar och ska användas, till exempel hur de steg för steg kan byta förslitningsdelar. Interaktivitet ska öka servicenivån vid ett köpbeslut, produktförståelsen och användarnyttan för Husqvarnas kunde – Det handlar om att öka kundnyttan genom att låta kunden på ett enkelt och lättillgängligt sätt testa produkten i en simulering direkt i webbläsaren. För ett globalt företag som Husqvarna behöver vi kunna erbjuda enkel integration i befi ntliga aff ärssystem och dessutom kunna publicera simuleringarna i återförsäljarnas e-handel och butiker, säger Th omas Krotkiewski, skapare av 3ngage. Gilla oss på Facebook! Var med och Tävla om häftiga prylar från Rogers Bil. www.facebook.com/Rogersbil Husqvarna börjar nu med att testa de interaktiva produktupplevelserna på ett antal internationella marknader med ambitionen att lansera dem globalt när det fi nns tillräckligt med underlag för att bekräfta nyttan för kunden. Med lösningen från 3ngage blir det möjligt att mäta beteenden i alla digitala och fysiska kanaler samt jämföra dessa över olika marknader och språk. – Vi har stora förväntningar på det här testet och vårt fortsatta samarbete med Husqvarna. Som bolag är Husqvarna duktiga på att hitta innovativa lösningar och att göra det enkelt för sina kunder och där villvi vara en viktig del i det fortsatta utvecklingsarbetet, säger Th omas Krotkiewski. Länk till Husqvarnas interaktiva kundupplevelse. För mer information: Th omas Krotkiewski, VD, Spook AB, Tel: +46 708 20 19 72 44 www.maskinkontakt.se Scanna koden med din Smartphone!