Tidningen C 1
Tidningen C PÅ GÅNG Bland syskonen
Tidningen C VALPLATTFORMEN
Tidningen C BÖRJA KAMPANJA KAMPANJ Vinnande kampan
j Bygg relationer För en dialog Skapa en långsiktig rörelse Börja kampanja nu! Vår i luften, sippor som tittar fram och ett stundande EU-val. Det är ultimata förutsättningar för att kampanja. Men att driva en framgångsrik politisk kampanj kräver strategi, passion och en vilja att engagera sig med väljarna på en personlig nivå. Här är några tips och tricks för att inte bara starta, utan också för att framgångsrikt växla upp din kampanj till en effektiv slutspurt. e Lägg grunden Definiera ditt budskap. Det första steget i varje kampanj är att ha ett klart och tydligt budskap. Centerpartiets koncept i EU-valet 2024 är HÅLL GRÄNSEN vilka är välkända ord för oss centerpartister. Håll gränsen är ett starkt och resolut budskap. Vi vill hålla gränsen mot företeelser som exempelvis Putin och hans lakejer och också för saker som friheten och kärleken. Bygg ett starkt team. En kampanj är aldrig en enmansshow. Samla en grupp av engagerade och passionerade centerpartister som är lika peppade på valvinst som du. Engagera även andra frivilliga som vill och kan bidra. Vid en utomhuskampanj behövs både medlemmar som vill prata politik med väljare och personer som kokar kaffe, bakar och fixar med bord etc. Dela upp ansvaret så aktiviteten blir en laginsats. 8 e Utveckla din strategi Kommunicera i flera kanaler. Förutom olika offentliga evenemang bör du fixa en digital kampanj för att nå ut till väljarna. Bilder och texter till sociala medier finns att ladda ner från Connect. Dessa kan med fördel schemaläggas i dina och/eller kretsens digitala kanaler så rullas inläggen ut samtidigt som du knackar dörr, lappar lådor eller träffar väljare på torget. Tidningen C • Centerpartiet
Tidningen C TIPS FRÅN PROFFSEN Lådlappare och digi
tala trix
Tidningen C KOMMUNDAGARNA Umeå
Tidningen C BRYSSEL Spitzenkandidaten
Tidningen C HÅLL GRÄNSEN! För freden, friheten och
klimatet
Tidningen C MURRE BERÄTTAR OM FÖRSTA ÅRET SOM PART
ILEDARE
Tidningen C FUSKLAPP Vad vill vi i EU?