Hemma i HSB Sydost 1
”DET ÄR KUL NÄR JAG KAN GUIDA NÅGON TILL EN LÖSNI
NG PÅ ETT PROBLEM” ett nytt konto och några tycker att det känns otryggt och vill därför avsluta. – Så vårt jobb består också av att hjälpa och informera. Vilka frågor är allra vanligast? – Hur får jag en hyresrätt och vad finns ledigt, hur blir jag medlem, hur gör ni era urval, hur fungerar bosparandet, överlåtelser, fakturafrågor, och felanmälningar som exempelvis stopp i avlopp, säger Cassandra. Kundtjänstens målsättning är att så långt det är möjligt hjälpa frågeställaren direkt. Vid behov hänvisas kunden till juridisk rådgivning där HSBs egna jurister hjälper till. Tjänsten ingår kostnadsfritt i HSBs medlemskap. Det är ingen hemlighet att den som jobbar i en kundtjänst får höra det mesta. Ibland blir samtalen lite komiska, ibland sorgliga, ofta glada och lösningsorienterade. Det finns också ett gäng ”stammisar” som ringer ofta. Hur hanterar du upprörda personer? – Jag försöker hålla mig lugn och vara tydlig. När kunder som är upprörda fått ur sig sitt ärende brukar de lugna sig så snart vi förklarar och informerar. De allra flesta samtal slutar på ett positivt sätt, säger Cassandra. n KONTAKTA KUNDTJÄNSTEN Vill du komma i kontakt med HSB Sydosts kundtjänst? Du kan mejla oss på kundtjanst.sydost@hsb.se. Det går också bra att ringa 010-451 30 00. Telefontider: helgfria vardagar måndag–torsdag 8.00–18.00, fredagar 8.00–16.00. Dag före helgdag 8.00–15.00. HSB-KONTORET I KARLSKRONA HAR FLYTTAT! Du hittar oss numera i nya lokaler i HSB Garvaren, Landsvägsgatan 17 A, på vackra Pantarholmen. Varmt välkommen att boka ditt besök! HEMMA I HSB 3.2020 / Sydost