Svensk Golf Sida 1
Svensk Golf Sida 2
Svensk Golf Sida 3
Svensk Golf Sida 4
Svensk Golf Sida 5
Svensk Golf Sida 6
Svensk Golf Sida 7
Svensk Golf Sida 8
Svensk Golf Sida 9
Svensk Golf Sida 10
Svensk Golf Sida 11
Svensk Golf Sida 12
Svensk Golf Sida 13
Svensk Golf Sida 14
Svensk Golf Sida 15
Svensk Golf Sida 16
Svensk Golf Sida 17
Svensk Golf Sida 18
Svensk Golf Sida 19
Svensk Golf Sida 20
Svensk Golf Sida 21
Svensk Golf Sida 22
Svensk Golf Sida 23
Svensk Golf Sida 24
Svensk Golf Sida 25
Svensk Golf Sida 26
Svensk Golf Sida 27
Svensk Golf Sida 28
Svensk Golf Sida 29
Svensk Golf Sida 30
Svensk Golf Sida 31
Svensk Golf Sida 32
Svensk Golf Sida 33
Svensk Golf Sida 34
Svensk Golf Sida 35
Svensk Golf Sida 36
Svensk Golf Sida 37
Svensk Golf Sida 38
Svensk Golf Sida 39
Svensk Golf Sida 40
Svensk Golf Sida 41
Svensk Golf Sida 42
Svensk Golf Sida 43
Svensk Golf Sida 44
Svensk Golf Sida 45
Svensk Golf Sida 46
Svensk Golf Sida 47
Svensk Golf Sida 48
Svensk Golf Sida 49
Svensk Golf Sida 50
Svensk Golf Sida 51
Svensk Golf Sida 52
Svensk Golf Sida 53
Svensk Golf Sida 54
Svensk Golf Sida 55
Svensk Golf Sida 56
Svensk Golf Sida 57
Svensk Golf Sida 58
Svensk Golf Sida 59
Svensk Golf Sida 60
Svensk Golf Sida 61
Svensk Golf Sida 62
Svensk Golf Sida 63
Svensk Golf Sida 64
Svensk Golf Sida 65
Svensk Golf Sida 66
Svensk Golf Sida 67
Svensk Golf Sida 68
Svensk Golf Sida 69
Svensk Golf Sida 70
Svensk Golf Sida 71
Svensk Golf Sida 72
Svensk Golf Sida 73
Svensk Golf Sida 74
Svensk Golf Sida 75
Svensk Golf Sida 76
Svensk Golf Sida 77
Svensk Golf Sida 78
Svensk Golf Sida 79
Svensk Golf Sida 80
Svensk Golf Sida 81
Svensk Golf Sida 82
Svensk Golf Sida 83
Svensk Golf Sida 84
Svensk Golf Sida 85
Svensk Golf Sida 86
Svensk Golf Sida 87
Svensk Golf Sida 88
Svensk Golf Sida 89
Svensk Golf Sida 90
Svensk Golf Sida 91
Svensk Golf Sida 92
Svensk Golf Sida 93
Svensk Golf Sida 94
Svensk Golf Sida 95
Svensk Golf Sida 96
Svensk Golf Sida 97
Svensk Golf Sida 98
Svensk Golf Sida 99
Svensk Golf Sida 100
Svensk Golf Sida 101
Svensk Golf Sida 102
Svensk Golf Sida 103
Svensk Golf Sida 104
Svensk Golf Sida 105
Svensk Golf Sida 106
Svensk Golf Sida 107
Svensk Golf Sida 108
Svensk Golf Sida 109
Svensk Golf Sida 110
Svensk Golf Sida 111
Svensk Golf Sida 112
Svensk Golf Sida 113
Svensk Golf Sida 114
Svensk Golf Sida 115
Svensk Golf Sida 116
Svensk Golf Sida 117
Svensk Golf Sida 118
Svensk Golf Sida 119 ett mycket effektivare sätt.
Vad har klubben att erbju da? Hur kan klubben utnyttja sina fördelar på bästa sätt? - Det skiljer givetvis mellan olika klubbar. En del har många greenfee- gäster, medan andra har ett fåtal besök per vecka. Varje klubb måste försöka se sina egna möjligheter och utforma ett koncept som passar just dem. Det finns behov av alla sorters golfbanor för att fylla alla önskemål, menar Monica Norén. De klubbar som deltar i projektet bör se över verk samheten, effektivisera arbetet och därmed spara pangar. Detta tillsammans med ökade greenfeeintäk- ter ger klubben bättre eko nomiska möjligheter att Golfklubbar Bättre ekonomi och ökad kännedom om gäst spelarna. Nytt servicetänkande gentemot gästspelare bidrar till totalt sett bättre trivsel på klubben. Goodwill i kontakter med näringsliv och kom mun. Nya samarbetspartners inom turistnäringen. Golfare Enklare, roligare och billigare att golfsemestra i Sverige. Bättre kvalitet och service på hemmabanan. Vidgade golfkontakter, eventuellt "vänortba- na" utomlands. Vilka effekter ger ökat greenfeespel? Golfdistriktsförbund Utveckling av golfregionen, bättre banor. Bättre planeringsunderlag för nyetableringar genom ökad kunskap om kapacitet och kapa citetsutnyttjande. Goodwill och nya kontaktytor för golfsporten hos myndigheter. Nya samarbetspartners och finansiärer av regionala golfguider. Sponsorer Nya affärsmöjligheter. Turismen Möjlighet till säsongsförlängning. Tillgång till köpstark målgrupp. Marknadskommunikation via golfen. Kommuner Stärkt kommunal image. Ökade intäkter till kommunen. Hotell etc Ökad beläggning, säsongsutjämnare. Kontakt med en köpstark målgrupp. göra investeringar, bygga om, avstå från att höja medlemsavgiften etcetera. I Sverige finns det många attraktiva golfbanor som bjuder på omväxling och spännande layout. Samtliga golfdistrikt har banor av hög klass. Vi har byggt ikapp efterfrågan och det har blivit ett ökat utrymme för gästande spe lare. Den svaga kronkursen gör också att det idag är ekonomiskt fördelaktigt att golfa i Sverige. - Turismen kan öka den ekonomiska stabiliteten i klubbar, turistnäring och aktiebolaget Sverige. Det är dags att genom samlade marknadsföringsåtgärder utnyttja turismen, säger Barbro Andersson, turist konsult och en av de ansvariga bakom SGF:s förstudie "Golf & Turism". Marknadsföringsarbetet börjar på allvar när många golfklubbar står bakom projektet och man är säker på att starttider kan erbju das på landets golfbanor. Golf & Turism-projektet samlar information från landets klubbar och ett nytt turistkoncept tas fram för Sverige. Målsättningen är dels att göra det lättare, roliga re och billigare för svenska golfare att golfsemestra i Sverige, dels att underlätta för utländska besökare att finna nya och spännande golfbanor i vårt avlånga land. Stefan Hällberg Svensk Golf 3/95 Det är dags att utnyttja turismen och genom samlade marknadsfö ringsåtgärder öka den ekonomiska stabiliteten i golfklubbar, turistnä ring och aktiebolaget Sverige. FRANCE GOLF INTERNATIONAL FÖRBUNDSNYTT GOLFING HOLIDAYS Golf in Österreich. 1994 Fl N LAN D 994-95 109
Svensk Golf Sida 120
Svensk Golf Sida 121
Svensk Golf Sida 122
Svensk Golf Sida 123
Svensk Golf Sida 124
Svensk Golf Sida 125
Svensk Golf Sida 126