”Ultracom ska kännas som ett svenskt märke!” USA
också? – Tja, vi har tänkt på USA. Men när man ska ge sig in på en ny marknad måste man försäkra sig om att allt är förberett. Man kan inte bara börja sälja sin produkt utan man måste bygga förtroende hos kunden. I Estland, Danmark, Norge och flera andra europeiska länder har distributionen av produkterna redan startat och här i Sverige satLäs mer om Ultracom Novus på nästa uppslag sar Ultracom nu på att bygga upp infrastruktur för pålitlig support och service. – Vi har byggt upp Facebook-, e-post- och telefonsupport i Sverige med lokala aktörer så när man köper våra produkter i Sverige ska det inte märkas att de är framtagna i Finland. Ultracom ska kännas som ett svenskt företag som våra kunder kan lita på. Hittills har konceptet varit framgångsrikt. På sista tiden har Ultracoms popularitet ökat och man har i det närmaste fördubblat försäljningen. – Men vi nöjer oss inte med det. Vi vill fortsätta utveckla våra produkter, säger Anssi och berättar att sex, sju personer av företagets närmare tjugo anställda fortlöpande arbetar med att utveckling. I Finland har företaget presenterat något nytt vid årets största jaktmässa varje åt. Det tänker man göra i Sverige också. Vilka utmaningar står ni inför i framtiden? – Det handlar om att nå ut till potentiella kunder och bygga förtroende. TEXT: Tina Hjorth Svensson FOTO: Ultracom MÅNADENS LEVERANTÖR