Golf&Affärer 1
Golf&Affärer Sida 2
Golf&Affärer Sida 3
Golf&Affärer Sida 4
Golf&Affärer Sida 5
Golf&Affärer Sida 6
Golf&Affärer Sida 7
Golf&Affärer Sida 8
Golf&Affärer Sida 9
Golf&Affärer Sida 10
Golf&Affärer Sida 11
Golf&Affärer Sida 12
Golf&Affärer Sida 13
Golf&Affärer Sida 14
Golf&Affärer Sida 15
Golf&Affärer Sida 16
Golf&Affärer Sida 17
Golf&Affärer Sida 18
Golf&Affärer Sida 19
Golf&Affärer Sida 20
Golf&Affärer Sida 21
Golf&Affärer Sida 22
Golf&Affärer Sida 23
Golf&Affärer Sida 24
Golf&Affärer Sida 25
Golf&Affärer Sida 26
Golf&Affärer Sida 27 Klubbnytta: Billigare porto o
ch skräddarsydd information till exakt rätt mottagare – dessutom med mätbara resultat. Det är härliga löften som Niklas Grönström, Bring Citymail, inte bara ger, utan även håller. TEXT: CHRISTOPHER VON STEDINGK FOTO: BJÖRN ANDERSSON Niklas hittar rätt lätt Hittills är det ett 20-tal golfklubbar som, liksom Svenska Golfförbundet, anlitar Bring Citymail. Niklas Grönström, som arbetat på Bring Citymail i sex år, hoppas och tror att det bara är början. Hans uppdrag: Att utveckla affärsnyttan för Svenska Golfförbundet, klubbarna och anläggningarna. – Vi är bra på att sänka våra kunders portokostnader. Sedan två år tillbaka har vi utvecklat detta, där sänkta kostnader kombineras med högre effekt. När en golfklubb ska nå en viss målgrupp, har vi rätt redskap och metoder. Vill den nå exempelvis män över 50 år med en viss inkomst, som inte redan är medlemmar och bor i ett visst område, finner vi dem, berättar Niklas Grönström. ”Brevlådan som kommunikationskanal” är ett mantra för Niklas och hans kollegor. Färska undersökningar visar att svenskar i alla åldrar är positiva till information som kommer i brevlådan. – Vi har gjort 500 mätningar om kommunikationseffekt, som bevisar vikten av att nå målgrupper via brevlådan. Vårt kärnområde är förmedling av rätt budskap till rätt mottagare, säger Niklas Grönström. Han trivs verkligen på Bring Citymail, nu en etablerad uppstickare i Postsverige. Företaget har en platt organisation och erbjuder stora möjligheter till ledarskapsutbildning. Omsättningen är cirka 700 miljoner kronor. Företaget har cirka 1 500 är anställda, varav över 300 rekryterades förra året. Direktreklam är, enligt Niklas Grönström, den marknadsföring som växer även i rådande lågkonjunktur. Bring Citymail satsar och utvecklas med hjälp av sponsring av SAS Masters och Swedish Open i tennis. Niklas specialitet är att leda frukostseminarier och event, där han lär ut vikten av rätt marknadsföring – vilket han gör med stor framgång. Dessutom kan det då och då ge möjlighet till en efterläng- tad golfrunda å tjänstens vägnar. En utsökt kombination för en man som älskar golf och kommunikation. NAMN: Niklas Grönström BOR: Solna YRKE: Säljansvarig på Bring Citymail FAMILJ: Hustru och två döttrar, 8 och 4 år FRITIDSINTRESSEN: Golf och utförsåkning HEMMAKLUBB: Täby GK HCP: 10 BÄST MED GOLF: Avkopplingen FAVORITKLUBBA: Rescue FÖRETAG: Bring Citymail OMSÄTTNING: Cirka 700 miljoner kronor ANTAL ANSTÄLLDA: Cirka 1 500 KONTAKTPERSON: Niklas Grönström, niklas.gronstrom@bringcitymail.com, 070-75 24 252 VERKSAMHETSOMRÅDE: Postdistribution och kommunikation ANTAL ÅR INOM GOLFEN: Nära samarbetat med SGF i cirka tio år KLUBBNYTTA: Träffsäker och kostnadseffektiv kommunikation (såsom till exempel fakturor, tidningar och medlemsinformation) SVENSKA GOLFFÖRBUNDET. GOLF OCH AFFÄRER 27
Golf&Affärer Sida 28
Golf&Affärer Sida 29
Golf&Affärer Sida 30
Golf&Affärer Sida 31
Golf&Affärer Sida 32