Hemma Hos nr 2/2019 1
MIL J Ö Mimers ekonomichef Anne Sofie Bohman och
kvartersvärden Mathias Ericsson var några av dem som knackade dörr på Vallby. OPERAT ION DÖRRKNACKNI NG I NLEDD Den lyckade kampanjen på Viksäng i höstas får flera efterföljare i Mimers områden under året. Ett flertal miljöbodar renoveras och Mimers personal knackar dörr för att informera. Den på vissa håll bristfälliga ordningen i miljöbodarna har varit något av en följetong i Hemma Hos under lång tid. Mimer har arbetat på flera sätt för att få bukt med problemen. Ett av dem är den kampanj som genomfördes på Viksäng förra hösten och 26 som gav goda resultat. Där satsades det på renoverade bodar, tydligare skyltar och besök hos hyresgästerna. Under året kommer ett tjugotal miljö bodar att renoveras och färgkodas för att det ska bli ännu lättare att göra rätt. Precis som på Viksäng kommer Mimer också att knacka dörr i områdena för att informera och svara på frågor. Alla medarbetare har genomgått en utbildning och ambitionen är att samtliga på företaget ska delta i dörrknackningen. Först ut var fem miljöbodar på Vallby HEMMA HOS NUMMER 2 2019