Modern Interiör 1
B UT I K - IN R EDN I NG ➛ avvika från globala de
taljhandelstrender designade formgivarna golvytorna i Hyundai Seoul så att de skulle vara lättillgängliga, samtidigt som de skulle tillhandahålla visionära designelement och färgpaletter som är både inspirerande och ambitiösa. Projektet överskrider traditionell detaljhandelsfilosofi genom att erbjuda ett unikt perspektiv på hur en vanlig upplevelse som shopping kan förhöjas avsevärt. – Detta projekt är en hyllning till många pusselbitar från detaljhandel och teknisk innovation till enastående design och arkitektur, som samtliga bidrar till att skapa minnesvärd upplevelse, säger Paul Filek, medgrundare till Burdifilek. –Att arbeta med Hyundai var också idealiskt eftersom det är ett mycket designmedvetet företag med en framtidsinriktad vision när det gäller innovation inom detaljhandeln, säger Diego Burdi. u TEKNISK DOKUMENTATION Projektnamn: Hyundai Seoul Kund: Hyundai Department Store Group Plats: 108 Yeoui-daero, Yeoui-dong, Yeongdeungpo-gu, Seoul, Sydkorea - Del av Hyundai Parc 1 komplex för blandad användning Inredningen är designad av Burdifilek Bottenvåningens atrium (vattenfallsträdgård) och våningarna 2,3,4 (utvalda områden) Områden: Våning 2: 2 673 m2 Våning 3: 2 733 m2 Våning 4: 2 734 m2 Total yta: 9 552 m2 (av en total yta på 89 100 m2) Projektet slutfördes i februari 2021 I detta moderna butikscenter kolliderar konst-, design- och modevärldar för att skapa en unik kulturell upplevelse. Foto: Yongjoon Choi Photography Designbyrån har velat ge plats för det oväntade, bland annat genom att leka med skalan. Foto: Yongjoon Choi Photography 74 MODERN INTERIÖR 3 2022