Fokus Solskydd 1
SOL SKYDD INTER V JU Thomas Kärrbring väntar att
konkurrensen inom solskydd ökar 2024. Foto: Sun Off THOMAS KÄRRBRING, VERKSAMHETSANSVARIG OCH DELÄGARE I SOLADMIN Ett sidobolag till Dittsolskydd som är ett renodlat näthandelsföretag. Thomas är försäljningschef för Dittsolskydd samt delägare i båda bolagen. Thomas Kärrbring, verksamhetsansvarig för Soladmin, tror att 2024 bjuder på utmaningar för branschen. Foto: Soladmin Har ni några nya produkter, tjänster eller annat spännande på gång? – Soladmin levererar ett crm-system som företag i solskyddsbranschen använder och som är specialanpassat för branschen – ett digitaliserat säljstöd som sköter beställningar, offerter med mera. Det lanserades i mitten av 2018 och är en spinoff av Dittsolskydd. Vi kommer att lansera flera nyheter inom Soladmin i samband med att branschen vaknar till liv nu snart. Många funktioner är fokuserade på att dra in nya leeds för återförsäljarna. Näthandelsdelen har lärt oss vad som behövs och vi har byggt utifrån det. Vi 53 FOKUS SOLSKYDD 2024 kan branschen, i detaljnivå. – Du kan sitta med en läsplatta eller smart phone ute hos kund och få upp aktuella priser eller lämna en offert där och då. Systemet skickar självt ut uppföljningsbrev och genererar på så sätt betydligt fler affärer än traditionella system. Hur upplever du marknaden för solskydd just nu? – Vi har en stor solskyddsaktör som beger sig in på den svenska marknaden. De har säljare ute på fältet hela tiden, medan vi i Sverige är vana vid att ha vår butik och få inkommande samtal. Nu måste alla bli mer aktiva. Ett bra crm-system är viktigt för att möta konkurrensen. Hur går det för er produkt, Soladmin? – Soladmin växer stadigt i Sverige och har över fyrahundra användare idag. Samtliga stora tillverkare och leverantörer är kopplade i systemet. Prismässigt ligger vi långt ➛