Hemma i HSB Göteborg 1
AKTUELLT INSPIRATION Tipsa oss! Hur har du
och dina grannar hanterat corona_INNOVATION_ Digitala visningar q En nyhet hos oss på HSB Göteborg är att vi erbjuder digitala visningar av våra visningslägenheter. Vid en digital visning kan du enkelt ställa frågor direkt till våra säljare via en chatt. Det finns också möjlighet att boka en personlig visning på plats om det passar dig bättre. Hör av dig till ansvarig säljare, så bokar vi en tid! pandemin? Har din brf eller en granne gjort något för att hjälpa personer i riskgrupp? Vi vill lyfta fram positiva och inspirerande initiativ! Tipsa gärna hemmaihsb.gbg@hsb.se _SÅ NÅR DU OSS_ Nya kontaktvägar för bättre service! _BOSPAR_ Dags att flytta ditt bosparande! q HSB har bytt bank för våra medlemmars bosparande och välkomnar nu alla HSBs bosparare att flytta med oss från Swedbank till Danske Bank. Genom att flytta ditt bosparande tar du del av ett bredare utbud av sparformer och fonder. Du behåller naturligtvis också dina bosparpoäng och därmed din möjlighet till förtur till HSBs bostäder. Observera att flytten inte sker automatiskt, du måste själv genomföra och godkänna flytten. Hur lång tid det tar beror på vilka sparformer du har, men räkna med 1-4 veckor. Först när bankflytten är färdig kan du se dina pengar hos Danske Bank. Kom ihåg att ta bort eventuell stående överföring till ditt bosparkonto i Swedbank. Från och med nu gör du dina insättningar till ditt nya HSB Bosparkonto i Danske Bank. Läs mer om hur du går tillväga på hsb.se/nyttbosparande q Nyligen lanserade HSB Göteborg en ny serviceavdelning och två nya kontaktvägar: Boendeservice kommer att hjälpa dig som privatperson med dina ärenden, exempelvis överlåtelser, hyror och avgifter, taggar och nycklar till medlemmar, köhantering för parkeringsplatser och förråd, bokning och administration av gemensamhetslokaler och lägenheter, bosparfrågor och samt felanmälan och faktureringsfrågor. 010-442 20 00 eller boendeservice.gbg@hsb.se Styrelseservice hjälper dig med alla dina ärenden som förtroendevald. Det kan bland annat handla om att hantera faktureringsfrågor som rör bostadsrättsföreningar, överlåtelser, hyror och avgifter, frågor som rör andrahandsuthyrning, utlämning av nycklar till entreprenörer, kundkännedom och identifikation, arvoden och löner, ändringsanmälan för styrelser, styrelseadministration såsom p-tillstånd, kallelser och bokningar, medlemsinfo och frågor som rör årsstämmor, lokalhyresavtal med mera. 010-442 24 00 eller styrelseservice.gbg@hsb.se _TÄVLING_ Göteborgs finaste balkong! q Var du med och tävlade i vår tävling om stans finaste balkong eller uteplats? Vinnarna blev paret Johannes Wulcan och Mariel Hermansson som bor i en lägenhet i Stora Torp i Örgryte. Motiveringen löd: ”Om man inte kan åka till medelhavet kan man alltid skapa medelhavskänsla hemma. Med framgång har det vinnande bidraget skapat en oas mitt i stan med skönt häng för varma sommarkvällar.” – Det känns jättekul att vinna er tävling. Tanken med vår balkong var att skapa en grön oas, en känsla av ett orangeri i ett lägenhetsformat, säger Johannes Wulcan. HEMMA I HSB 3.2020 / Göteborg