Framtidens Järnväg 1
InnoTrans Diskussion kring INGESYS RC3, som är en
kontrollplattform som används för styrning och övervakning (TCMS) av rullande materiel inom järnvägssektorn. INGESYS RC3 integrerar de huvudsakliga automationsfunktionerna som krävs i ett tåg: fordonets kontrollenhet (VCU), fjärr-I/O-enheter (RIO), webbapplikation (HMI), fjärrövervakningsenhet (RCM) samt interkonnektion och integration av de olika så kallade kommunikationsbussarna i tåget. FOTO: MESSE BERLIN Innotrans 2024 är inte bara en mässa för tåg och järnvägsteknik – där presenterades även framtidens mobilitetslösningar för både väg och spår. FOTO: MESSE BERLIN Intresset för vätgasteknologi var påtagligt på Innotrans 2024. FOTO: MARKKU BJÖRKMAN Innotrans 2024 är inte bara en mässa för tåg och järnvägsteknik – där presenterades även framtidens mobilitetslösningar för både väg och spår. FOTO: MESSE BERLIN FRAMTIDENS JÄRNVÄG nr 3 2024 Årets mässa var också scenen för Vossloh Rolling Stocks lansering av deras nya batteri-vätgashybridlok, Modula BFC, som är utformat för växlingsarbeten. Detta lok kommer snart att tas i bruk vid Duisburg Gateway Terminal. FOTO: MARKKU BJÖRKMAN 31