Bobladet 1
Succé för digitala tjänster Kumla Bostäder fortsä
tter digitaliseringsresan – och allt fler hyresgäster hoppar på. – I dagsläget använder 60-70 procent av våra hyresgäster möjligheten att teckna nya kontrakt digitalt med mobilt BankID, säger Liselott Lodén, chef för boendeutveckling på Kumla Bostäder. – Med Covid-19 har ännu fler sett fördelarna med digitala tjänster. Det är inte bara enkelt och spar tid, man undviker samtidigt onödiga fysiska möten, säger Liselott Lodén, som samtidigt är tydlig med att det även fortsättningsvis går att boka fysiska möten med Kumla Bostäder om det önskas. – Vi stänger inga dörrar för någon. UPPTÄCK MINA SIDOR I spåren av pandemin har även andra möjligheter på Mina Sidor upptäckts av allt fler. Felanmälan behöver inte ringas eller mejlas in, på Mina Sidor kan felanmälan göras 24/7 och problemet beskrivas i text som hyresgästen upplever det. – Man kan även bifoga en eller flera bilder på det man felanmäler. Det gör hanteringen av felanmälan mycket enklare för oss, säger Liselott Lodén. sedan tidigare från Riche i Stockholm, Åre och sportbarkedjan O´Learys. Hon har stora förhoppningar att Brödernas ska hitta sin naturliga plats i näringskedjan i Kumlas restaurangvärld. – Genom att lyfta hamburgaren, som nästan alla gillar, till en högre nivå, så hoppas jag att vi kommer att bli en social mötesplats i Kumla. Kanske kryddat med ett kändisbesök. – Ja, jag hoppas Mika kommer förbi någon gång, det skulle vara roligt. 13 GLÖM INTE ATT LOGGA IN PÅ MINA SIDOR FÖR ATT BEHÅLLA DINA KÖPOÄNG Vid årsskiftet införde Kumla Bostäder en aktiv bostads- och bilplatskö. För att du fortfarande ska samla köpoäng och stå kvar som sökande, måste du aktivera ditt konto minst en gång var tolfte månad genom att logga in på “Mina sidor”, på www.kumlabostader.se.