Nordisk Sport & Fritidsmiljö 1
G AMINGCENTE R Space är en storsatsning som genom
förs i samverkan mellan bland annat Pop House, AMF Fastigheter och Stockholms Stad. Space ska fungera som en dynamisk mötesplats mitt i centrala Stockholm, därför rymmer fastigheten många restauranger och caféer som är öppna sju dagar i veckan. Fat Cat Brasserie blir en av restaurangerna som kommer att fi nnas i huset. ett behov av att skapa mötesplatser för den nya generationen, säger Mats Hederos, vd på AMF Fastigheter. –På Space kombineras några av de viktigaste ingredienserna inom digital kultur: gaming, musik, content creation och digitalt knowhow under ett och samma tak. Vår ambition har varit att skapa ett inkluderande hus där människor kan mötas, samarbeta och skapa tillsammans, en plats där människor möts och nya aff ärsidéer föds, säger Åsa Caap. Vill göra gaming tillgängligt för fl er En viktig ambition med Space är att attrahera fl er kvinnor och tjejer till gaming, ett område som traditionellt sett varit mansdominerat. För att göra Space tillgängligt för så många som möjligt planerar man även att arrangera integrationsprojekt. En del av Space är Space Community, en plats dit företag som vill fi nnas representerade i en kreativ miljö kan fl ytta sitt kontor. Det blir en mötesplats fördelat på fyra våningar för entreprenörer, start-up bolag och expanderade företag inom tech och digital ➛ NORDISK SPORT & FRITID 6 2021 21