Hållbarhetsrapport 2017 NY 1
INNEHÅLLSFÖRTECKNING HÅLLBARHETSRAPPORT 2017 VD h
ar ordet ...............................................................................................................5 2017 i korthet ...............................................................................................................7 Affärside, strategi, miljö och kvalitet .............................................................................8 I.A. Hedin Bil AB ........................................................................................................10 - Bolagstruktur I.A. Hedin Bil AB .............................................................................14 - Fullservice .............................................................................................................17 - Totalmarknad .......................................................................................................18 - Marknadsandelar ..................................................................................................21 - Organisation ..........................................................................................................22 - Märkeschefer .......................................................................................................25 - Anläggningar ........................................................................................................27 Pågående fastighetsprojekt .........................................................................................37 Milstolpar och historik ................................................................................................38 Styrelse och ledning ....................................................................................................xx KONCERNCHEFEN HAR ORDET Kvalitets- och miljöfrågorna är två mycket viktiga områden i Hedin Bils strävan att ta hänsyn till koncernens samtliga intressen i hela sin affärsverksamhet. Delar av Hedin Bil-koncernen innehar certifikat enligt ISO 9001:2015 och ISO 14001:2015 och vi jobbar på att alla delar skall uppfylla kraven. Målsättningen med företagets systematiska kvalitets- och miljöarbete är att det dagliga arbetet genomsyras av omsorg om miljö, hälsa och kvalitet och att våra arbetsplatser upplevs utvecklande och stimulerande för alla medarbetare. Med engagerade och ansvarstagande medarbetare och ledare stärks företagets konkurrenskraft och varumärke. Arbetet med hållbarhetsfrågor är ett område vi satsar på och som just nu är under utveckling. Vi jobbar på att bygga upp en intern avdelning som skall arbeta, synliggöra samt implementera arbetssättet till våra anläggningar. Det är främst lokalt ute på våra anläggningar vi kan göra skillnad. Jag är övertygad om att detta arbete kommer att ge vår organisation ett mycket positivt resultat. Anders Hedin, Koncernchef