Svensk Golf 1
ch anta rörelser” RERAR DIG TILL BÄTTRE GOLF /201
5 www.golf.se ”DET VAR 4 2015 Skandia Cup SOMMARENS HöJDPUNKT” PROFFSENS FINASTE BARNDOMSMINNEN GOLFDEPP BLIR GOLFPEPP Så FåR DU TILLBAKA GLäDJEN På BANAN SPELAT SEN SIST BROLLSTA / GÄVLE GAMLA / FLOMMEN / mig Gör om 2015 HäR FåR VINNARNA TRäNARNAS TUFFA HäRFFåR PROGRAM! ch anta rörelser” RERAR DIG TILL BÄTTRE GOLF /2015 www.golf.se ”DET VAR 4 2015 Skandia Cup SOMMARENS HöJDPUNKT” PROFFSENS FINASTE BARNDOMSMINNEN GOLFDEPP BLIR GOLFPEPP Så FåR DU TILLBAKA GLäDJEN På BANAN SPELAT SEN SIST BROLLSTA / GÄVLE GAMLA / FLOMMEN / mig Gör om 2015 HäR FåR VINNARNA TRäNARNAS TUFFA HäRFFåR PROGRAM! ch anta rörelser” RERAR DIG TILL BÄTTRE GOLF /2015 www.golf.se ”DET VAR 4 2015 Skandia Cup SOMMARENS HöJDPUNKT” PROFFSENS FINASTE BARNDOMSMINNEN GOLFDEPP BLIR GOLFPEPP Så FåR DU TILLBAKA GLäDJEN På BANAN SPELAT SEN SIST BROLLSTA / GÄVLE GAMLA / FLOMMEN / mig Gör om 2015 HäR FåR VINNARNA TRäNARNAS TUFFA HäRFFåR PROGRAM! Digest och vi tror faktiskt att det är bra för både läsare och annonsörer att dessa fi na varumärken hamnar hos samma förlag. Hur vill ni utveckla tidningen? – Vi tycker att Svensk Golf är en väldigt bra golftidning redan idag men vill självklart fortsätta att utveckla varumärket både i tryckt och i digital form. Vi har ännu inte någon färdig detaljerad handlingsplan utan påbörjar arbetet med att ta fram den nu tillsammans med både befi ntliga medarbetare och nya från Svensk Golfs redaktion. På vilket sätt kommer läsarna märka att det är ni som är ägare och inte Svenska Golff örbundet? – På kort sikt inte alls men på lite längre sikt är min förhoppning att läsarna ska uppfatta den som ännu piggare och ännu mer inspirerande. Ni äger redan i dag Golf Digest – vilka möjligheter till synergier ser ni mellan de två tidningarna? – Jag ser förvisso fl era möjliga synergier men det viktiga är att vi kan tydliggöra positioneringen och inriktningen för båda varumärkena. Jag tycker att tidningarna är för lika idag. Vår ambition är att Svensk Golf fortsatt ska vara den breda tidningen som vänder sig till, och är relevant för, alla Sveriges golfare medan Golf Digest, i ännu större utsträckning än idag, främst ska vända sig mot golfarna som är lite mer intresserade och kanske har kommit, eller vill komma, längre i sin golf jämfört med det stora fl ertalet. Detta kommer att synas och märkas både avseende innehåll, form och känsla. Vad betyder köpet för Golf Digest? – Att Golf Digests positionering kan tydliggöras och att den kommer in i ett större golfsammanhang, vilket är positivt. Ni köper också sajten svenskgolf.se. Hur ser era ambitioner ut med den? – Vi är inte färdiga med målformuleringarna ännu men klart är att svenskgolf.se ska vara den största och mest relevanta samlingspunkten på ”nätet” för Sveriges golfare. Golf.se stannar kvar i SGF:s regi, medan svenskgolf.se i princip blir en helt ny webbsida. Hur ska ni få läsarna att hitta till sajten? – Golf.se kommer ju att bli en helt annan typ av sajt jämfört med vad den är idag då den framöver främst ska fokusera på förbundsinformation. Vi kommer att, tillsammans med SGF, ta fram en plan för hur denna uppdelning konkret ska gå till. Vi kommer ha relativt stora digitala resurser för att säkra att nya svenskgolf.se blir riktigt bra och över tid är det som är avgörande för att golfarna ska gilla sajten. Ni tar också över Golfguiden. Hur ser du på framtiden för den produkten? – Golfguiden är mycket uppskattad av ett stort antal golfare och vi ska fortsätta att utge och utveckla den. I framtiden är det dock sannolikt att den, på samma sätt som andra typer av guider, blir helt digital. I samarbete med: två vägar till drömfinalen i Kina GOLF.SE › SVENSKGOLF.SE I oktober lanseras svenskgolf.se och den nya sajten ska utvecklas till den givna samlingspunkten för Sveriges golfare. KLUBBTÄVLINGAR ÖVER HELA LANDET Volvo World Golf Challenge är en partävling för dam- och herrlag med klubbtävlingar arrangerade av lokala Volvohandlare. Anmäl dig själv och din partner till er lokala klubbtävling så har ni chansen till ett oförglömligt golfäventyr: världsfinalen i Kina våren 2016. ÖPPEN TÄVLING 15 JUNI –19 JULI Detta är chansen för Sveriges alla golfare att nå det stora golfäventyret. Du spelar på vilken bana som helst och använder appen Golf GameBook som scorecard. Varje vecka drar vi tre lyckliga vinnare som får komma till Sverige finalen och göra upp om en plats i världsfinalen. LÄS MER PÅ VOLVOWORLDGOLFCHALLENGE.SE/CARS «