STT 1
4 Bygg, Bo & Energi - Bilaga som medföljer Markbl
adet och STT Vecka 10 onsdag 8 mars 2017 Nöjda kunder gav pris till Kinna Länsförsäkringar Fastighetsförmedling toppar kvalitetsindex Bland landets mäklare har Länsförsäkringar Fastighetsförmedling de mest nöjda kunderna. Och allra nöjdast är kunderna i Kinna. Allt enligt Svenskt kvalitetsindex. BOSTADSMARKNAD Svenskt kvalitetsindex har undersökt vilken aktör i mäklarbranschen som kunderna är mest belåtna med. Kundnöjdheten mäts i image, förväntan, prisvärdhet, lojalitet samt produkt- och servicekvalitet. Den anges på en skala från 0-100, där branschen som helhet har ett genomsnitt på 68. I den senaste mätningen toppar Länsförsäkringar Fastighetsförmedling listan med ett resultat på 73,2. De följs av Mäklarhuset (70,3), Skandiamäklarna (68), Husman Hagberg (67,7), Fastighetsbyrån (66,8) och Svensk Fastighetsförmedling (66). – Resultatet är glädjande och ett kvitto på att vi arbetar på rätt sätt. Våra starkt förank rade värderingar och vårt hjärta i affären genomsyrar vår verksamhet och det visar sig i årets resultat. Det är ofta den enskilda mäklaren som står bakom de höga nöjdhetsbetygen, det visar även undersökningen, säger Marcus Svanberg, vd på Länsförsäkringar Fastighetsförmedling. Generellt sett är kunderna mer belåtna på landsbygden än i storstäderna – och mest belåtna är de i Kinna. Av 170 bobutiker i Sverige är det just Markkontoret som fått högst poäng i indexet. Något som de anställda har prisats för i samband med företagets centrala kick-off i Stockholm. På en festlig gala-middag ropades de glada vinnarna upp på scenen för att ta emot utmärkelsen. – Det blev mycket jubel vid vårt bord. Själv hade jag tyvärr inte möjlighet att vara med, men fick höra allt via telefon. Det här är fantatiskt roligt för lilla Kinna, säger Lars Sörbom, en av de ansvariga mäklarna, med ett skratt. Han får medhåll av sin kollega Mathias Folke. – Det här känns så klart jättebra. Att kunderna är nöjda är det enda som räknas. För oss är det skönt att få ett kvitto på att vi gör ett bra jobb i Kinna och Mark, säger han. – Vår styrka är inte att vi är störst till antalet mäklare, utan att vi alltid strävat efter att göra det lilla extra för våra kunder. Att köpa Länsförsäkringar Fastighetsförmedling har de mest nöjda kunderna i Sverige och bland kedjans kontor är nöjdheten störst i Kinna. För detta har medarbetarna i Kinna prisats. Från vänster: Mathias Folke, Henrik Dahlgren, Anna Tidebrink, Sanna Nadj, Marie Ageman, Malin Karlsson. Sittande: Markus Svanberg och Peo Mårtensson. eller sälja en bostad hör till de största affärerna man gör i livet. Då är det viktigt att man som mäklare gör ett bra jobb, finns till för alla parter och ser till att både säljare och köpare blir nöjda med utgången. Utmärkelsen har blivit en Mathias Folke, Länsförsäkringar Fastighetsförmedling i Kinna har prisats även individuellt i Stockholm. 4 frågor till Mathias Folke Insecta utför sanering mot skadedjur samt råttor och möss, i allt från privata bostäder till industrier och butiker. Kontakta oss för kostnadsförslag! Storgatan 69, Dalsjöfors 033-24 91 02 • www.insecta.se Näset SE-519 91 Istorp • Tel: +46 (0)320-840 58 • info@staffansmaskin.se Du var nominerad till Årets kvalitetsmäklare i Länsförsäkringars interna nationella tävling och kom delad tvåa i Sverige. Hur känns det? – Mycket bra. Under hela min yrkeskarriär har jag alltid försökt att sträva efter att mina kunder, både säljare och köpare ska vara nöjda och detta ger mig bevis på att jag jobbar på rätt sätt. sporre att jobba vidare i samma spår och utvecklas vidare – Givetvis. Det är vår ambition att fortsätta leva upp till det här. Vi vill vinna nästa år igen, säger Lars Sörbom. Lena Carlsson lena.carlsson@markbladet.se ”Det här är fantastiskt roligt för lilla Kinna” Lars Sörbom, Länsförsäkringar Fastighetsförmedling, Kinna Foto: Länsförsäkringar Vilken är hemligheten till att du blivit utsedd till näst bästa mäklare? – Jag strävar alltid efter att varje kund ska känna sig unik och sedd i samarbetet med oss. Att sälja eller köpa en bostad är omvälvande och då ska man inte känna sig som en i mängden. Jag hoppas att jag lyckas med det. Varför valde du mäklaryrket? – Jag har alltid älskat att jobba med människor och försäljning och jag tyckte att detta yrke gav mig möjligheten att få jobba med båda delarna. Sedan innebär det ett stort förtroende att vara en del i en affär som förmodligen är den största man gör i livet. Det är jag ödmjuk inför och tar på största allvar. Vad är bäst med ditt jobb? – När man avslutat en affär och har både nöjda köpare och säljare. Sedan är det alltid roligt om man träffar kunderna ett tag senare och får höra hur de trivs. Inte alltför sällan så har ju livet även tagit en ny vändning i samband med bostadsbytet, unga par som köpt hus har fått barn och äldre personer som flyttat till lägenhet har blivit pensionärer. Att höra hur folk har det i sin vardag är alltid intressant. – Sedan är det spännande att jobba just i Mark på en bostadsmarknad där det händer mycket positivt, inte minst med prisutvecklingen. Lena Carlsson redaktione@markbladet.se Problem med skadedjur? INSECTA SKADEDJURSBEKÄMPNING Maskinvisningar www.staffansmaskin.se Fredag 17 mars kl. 9-18, Lördag 18 mars kl. 10-16 Representanter från flertalet av leverantörerna på plats! Lättare förtäring! Börja våren hos Staffans Maskin