ryggsäck och Vorn har etablerat sig väl på den no
rska marknaden. – Vi har haft kontinuerlig utveckling i sju år och har haft få reklamationer. Nu har vi fokus på att expandera internationellt och få ut våra ryggsäckar i butikerna där jägarna kan upptäcka dem. Eirik ber ättar att man sålt över tio tusen rygg säckar i Europa och nu jobbar stenhårt på att komma in på den amerikanska m ark naden. I USA har man startat ett vi behöver fler återförsäljare i Sverige. Marknadsföring på nätet kan aldrig ersätta engagerade och duktiga säljare som visar produkterna direkt för kunden. ”möjlig– heterna var uppenbara” bolag i New York som leds av Chris Ersland. – Ryggsäckarna har varit till försäljning sedan i våras och inom en nära framtid kommer de också finnas tillgängliga hos flera av de stora aktörerna i USA och Kanada. I Sverige har Vorn funnits sedan 2014 och Eirik berättar att försäljningen verkligen tagit fart i år. – Fokus på marknadsföring genom sociala medier har gjort att fler och fler svenska jägare fått upp ögonen för Vorn, men Vornryggsäcken finns i tre olika storlekar, Vorn Fox som rymmer sju liter och väger 1,7 kilo, mellanmodellen Lynx på 12/20 liter och väger 2,1 kilo och den stora Deer som passar bättre om man ska på en längre tur eller vill ha med extra kläder. Deer rymmer 42 liter och väger 2,6 kilo. Alla givetvis försedda med QRR-systemet som låter jägaren behålla ry gg säcken på ryggen och ändå bli skjutklar på ett kick. Hittills har modellen Lynx visat sig mest populär hos de svenska jägarna, främst bland hundförare. TEXT: Tina Hjorth Svensson FOTO: Jo Stenersen - Stenersen Foto, Vorn Equipment, Svein Holo, Pace Productions MÅNADENS LEVERANTÖR 21 Deer Realtree med det patenterade QRR-systemet!