Chevalier LEVERANTÖREN V förme kä Företaget som t
ar traditionen in i framtiden Sedan augusti förra året, när nye vd:n Johan Lind klev på har kvalitetsmärket Chevalier kraftigt ökat sin närvaro inom sociala medier. – Vi vill skapa en community där våra kunder kan prata med andra kunder, säger Johan Lind. I begynnelsen var det ridkläder. Varumärket Chevalier startades redan på femtiotalet, i den lilla orten Dalsjöfors, mitt Sjuhäradsbygdens textilmecka. – Jaktkläderna kom in först senare, och båda inriktningarna kördes parallellt fram till åttiotalet, berättar Johan. Jackan Force från Jaugarcollection by Chevalier. Pris 2.795:Då såldes företaget till ett investmentbolag som anställde 2 x Lars, nämligen Lars Björkman och Lars Elovsson. Dessa två köpte sedermera loss företaget och drev det vidare fram 40 JAGUARMAGASINET.SE i till 00-talet. Då klev ett finskt investmentbolag in och lyckades på bara ett år med konststycket att sänka företaget i botten. Det såg ut som om Chevaliers saga var all. Men då klev herrar Björkman och Elovsson in – köpte tillbaka företaget och började om, i det närmaste från början. Chevaliers rykte som ett varumärke med kvalitet och stil befästes stadigt i jakt- och friluftskretsar. – Faktum är att företaget haft tillväxt varje år, säger Johan och berättar att