MES 1
MEDIA, REKLAM & PR Det är först när någon är rikt
igt trygg som de kan leva livet fullt ut. Exempelvis genom att släppa alla hämningar och låta sjuåringar tatuera en i ansiktet när det vankas barnkalas. Det menar Riksbyggen i en reklamkampanj. Innovativ strategi och kreativt innehåll viktigt för att uppnå ökad synlighet och starkare digital varumärkesnärvaro. FOODORAS MEDIAHUS VÄXER FOTO: PEXELS Q-handelsbolagets mediehus, en av de ledande aktörerna inom digital marknadsföring och mediehantering, ser ökat intresse från företag att lägga sina mediabudgetar hos foodora. Under de senaste åren har foodora positionerat sig som en pålitlig partner för företag som strävar efter att öka synligheten och nå ut till sina målgrupper på en digital plattform. Genom innovativ strategi och kreativt innehåll har foodora mediahus framgångsrikt bistått sina klienter med att uppnå ökad synlighet och starkare varumärkesnärvaro. Foodora når idag över 90 procent av svenskarna vilket gör att annonsörerna lägger allt större investeringar för att synas i annonser på foodoras handelsplattform. Med en växande portfölj av annonsörer som väljer att samarbeta med foodora, har det nu blivit tydligt att företagets expertis och resultatdrivna 32 strategier utgör en konkurrensfördel på marknaden och är ett alternativ till andra medieplattformar. Den senaste framgången för q-handelsbolaget är en reflektion av deras engagemang för att leverera överlägsna resultat och anpassade lösningar för sina reklamköpare. – Vi är glada över den positiva responsen vi har fått från företag som ser oss som en strategisk partner för sina mediebehov. Vår ökande portfölj av nöjda kunder är en indikation på vår förmåga att leverera mätbara resultat och engagerande kampanjer som sticker ut på den digitala arenan, säger Jens Högberg, Commercial Director foodora. Foodora kommer att fortsätta att investera i innovation och utveckling av sina tjänster för att säkerställa att företagens mediabudgetar utnyttjas på bästa möjliga sätt och ger optimal avkastning. Några av de annonsörer som synts med annonser på foodoras handelsplattform: Svenska Dagbladet, Nextory, Ideal, Nly Man, Notar, Live Nation, Ellery Hotel, Unicef, Briska, Hallon och Heineken. ® RIKSBYGGENS KAMPANJ ADDERAR HUMOR OCH VÄRME TILL BEPRÖVAT TRYGGHETSKONCEPT FOTO: PRESSBILD Under den nya devisen “Stabila grunder för livets under” riktar Riksbyggen strålkastaren mot den trygghet man erbjuder både som bostadsutvecklare och förvaltare. Kampanjen, som är framtagen i samverkan mellan Riksbyggen och nya reklambyrån BBDO, visar på en trygghet som leder till ett friare och härligare liv där exempelvis ansiktstatueringar gjorda på barnkalas känns helt rätt. ”Stabila grunder för livets under” tar avstamp i Riksbyggen som en trygg aktör som har byggt och förvaltat fastigheter över hela Sverige i mer än 80 år. För att inte drunkna i det allvarsamma och tunga “trygghets-facket”, har Riksbyggen valt att fokusera på de positiva möjligheterna som kommer när det finns en stabil grund att stå på. Konceptet vill visa på att det är först när någon är riktigt trygg, som de kan leva livet fullt ut. Exempelvis genom att släppa alla hämningar och låta sjuåringar tatuera en i ansiktet när det vankas barnkalas, eller att svinga runt i en takfläkt på BRF-mötet. – Trygghet är inte bara en av de viktigaste hörnstenarna i Riksbyggens varumärke, utan det som folk söker allra mest när de letar bostad eller en förvaltare. I tuffare tider blir tryggheten ännu viktigare, men vi är knappast de enda som har snappat upp det – konkurrerande bostadsutvecklare, försäkringsbolag och banker är exempel på andra aktörer som pratar mycket om trygghet. Därför har det varit avgörande att hitta en ny vinkel och ett nytt sätt att kommunicera och prata om trygghet, säger Isabel Lechte, strategisk marknadskommunikatör på Riksbyggen. Det nya konceptet ska täcka allt – från varumärkesbyggande kommunikation som kretsar kring både bostäder och förvaltning, till mer taktiska budskap för specifika erbjudanden och tjänster. – I vår bransch har kunderna svårt att skilja olika bolag och varumärken från varandra - även om erbjudandena faktiskt skiljer sig åt. Därför har vi skapat ett underhållande och minnesvärt koncept som ökar alla chanser att uppmärksamma, tycka om och inte minst minnas både budskapet och vem det var som sa det. Riksbyggen är en långsiktig och trygg aktör som kommer att finnas kvar även i framtiden. Det är viktigt att även i tuffa tider hålla i och hålla ut för att upprätthålla vår starka position, säger Annika Bagge, marknadschef på Riksbyggen. ®