Affärsplan 2020 1
Affärsplan 2020 Inledning
Affärsplan 2020 AB Bollnäs Bostäder
Affärsplan 2020 Affärskoncept
Affärsplan 2020 Våra kärnvärden AFFÄRSPLAN 2020: K
ärnvärden & varumärkeslöfte KÄRNVÄRDEN SOM GÖR VÅR IDENTITET Bilden som sprids av Bollnäs Bostäder ska mynna ur våra kärnvärden. De ska ligga till grund för bolagets agerande inför medarbetare, hyresgäster, leverantörer och andra intressenter. På Bollnäs Bostäder ska alla medarbetare tillsammans och öppet sträva efter långsiktig lönsamhet. DE FYRA VÄRDE ORDEN EKONOMISKT TEAM TRANSPARENT ALLMÄNNYTTIGA Ekonomiskt Vi ska fokusera på resultat, volym, intäkter samt kostnader. Vårt goda resultat gynnar alla hyresgäster, ägare, medarbetare och lokalsamhället Bollnäs. Team Vi arbetar tillsammans. Vi har vår vision dit vi ska. Ledarskapet ska vara motiverande, kommunicerande, definierande och delegerat. Transparent Vi ska vara öppna och ta emot hyresgästernas och medarbetarnas kritik, idéer och önskemål. Vår kommunikation ska vara tydlig, kontinuerlig och öppen. Allmännyttiga Vi arbetar osjälviskt. Allmännyttan ska finnas för alla kundgrupper och bolagets vinst ska vara ett medel för att växa men också för att satsa för befintliga kunders trivsel. Vi ska vara sparsamma i det stora och givmilda i det lilla. 10 Varumärkeslöfte Vi ska göra vårt varumärke attraktivt. Det ska skilja sig från konkurrenterna vilket leder till att vi ska vara det naturliga förstahandsvalet. Vi ska marknadsföra våra områden på ett modernt sätt. Befintliga och nya hyresgäster ska förstå att vi aktivt utvecklar bolaget. Vårt marknadsområde är i första hand kommunen och i andra hand övriga världen.
Affärsplan 2020 Sammanfattning av vår styrmodell
Affärsplan 2020 Styrkort AB Bollnäs Bostäder
Affärsplan 2020 Miljömål 2020 och Genomförande och
uppföljning
Affärsplan 2020 Projekt i närtid och Utvecklingspr
ojekt
Affärsplan 2020 Bilaga 1 AB Bollnäs Bostäders styr
kort 2020
Affärsplan 2020 Bilaga 2 AB Bollnäs Bostäders ägar
direktiv 2020-2023