STUDENT Från botten till toppen på två år I slute
t på april fick ÖBO Student resultatet från vår årliga hyresgäst enkät. Ett urval av våra studenthyresgäster besvarade enkäten och lämnade betyg på sitt boende. I år var det extra roligt att ta del av resultatet! Enkäten visar att det har skett förbättringar inom de flesta frågeområden. De största förbättringarna jämfört med förra årets enkät har skett för allmänna utrymmen, felhantering och kundvård. En tydlig förbättring har också skett när det gäller service och kommunikation. År 2016 fick vi vårt lägsta resultat sedan vi började mäta, och nu två år senare har vi fått vårt bästa resultat någonsin! Aldrig tidigare har vi haft så hög kundnöjdhet bland våra studenthyresgäster. Tack vare ihärdigt arbete från bovärdar, fastighetsservice, kundcenter och reparatörer har vi på bara två år gått från botten till toppen. Det finns såklart fortfarande en hel del att göra. Viktiga områden för oss att förbättra ännu mer, är information, felhantering, boendestandard och klagomålshantering. Vi har redan börjat planera vad vi ska göra, och mer av det kommer ni att se under året. Vi vill speciellt tacka alla studenter som tog sig tid att fylla i enkäten och dela med sig av sina åsikter. Svaren är till stor hjälp för oss för att kunna utveckla verksamheten och ge en bättre upplev else under tiden studenterna bor hos oss. 23 Tack!