NOTISER Vad händer med min felanmälan? Felanmälni
ngar är den vanligaste orsaken till att du som hyresgäst hör av dig till oss. Under 2016 registrerades totalt 78 268 felanmälningar i vårt system. Alla felanmälningar som kommer in till oss sorteras in i någon av kategorierna: • Akut (24 timmar) • Mindre akut (5 arbetsdagar) • Vanlig reparation (tre veckor). Om ärendet är akut ber vi dig alltid att ringa oss på 019-19 42 00. När du felanmäler via telefon får du alltid veta hur lång tid det kan tänkas ta innan felet åtgärdas. Om du istället gör din felanmälan via Mina sidor på webben hamnar ärendet automatiskt i kategorin Vanlig reparation med en ledtid på tre veckor. Din bovärd håller koll och kan ändra kategori på din felanmälan om felet behöver åtgärdas snabbare. Skulle olyckan vara framme på kvällstid, nätter eller helger ringer du Trygghetsjouren på 019-10 10 00. De tar emot din felanmälan och skickar den vidare till jourbilen. Om du anmält en störning kontaktar vi dig alltid via telefon för att berätta hur vi hanterat just din situation. Stor rustning av lekplatser Vi ska rusta en rad lekplatser i våra stadsdelar. Vi börjar redan nu för att barnen ska kunna njuta och ha kul när våren är här. Ny odlingslott i Vivalla Vi har nyligen skapat odlingslotter på Visgatan i Hjärstaskogen, som du nu kan hyra till ett förmånligt pris. Vill du hyra odlingslott i sommar? För mer information och pris, ta kontakt med Mona Liljenskog på telefon 019-19 42 00. Först ut är lekplatserna på Visthusgatan 4–8, Ladugatan 14–18, Södermalmsallén, Loggatan 13, Rickardsbergsgatan2-14, Majorsgatan 4, Höglundagatan 74–94, Höglundagatan 43–57, Rynningegatan 18 och Malmgatan 34. När de är klara fortsätter vi med lekplatserna på Strofgatan 11 (på gaveln), Diktargatan 18, Hjalmar Bergmansvägen 116–134, Krönikegatan 26, Krönikegatan 25, Krönikegatan 1, Poesigatan 13 (på gaveln), Poesigatan 12, Poesigatan 1–3 (stora lekplatsen), Kumminvägen 100–108, Lavendelvägen 63–103, Kumminvägen 112–146 och Hemmansvägen 68–78. 3 Hurra!