Integritetspolicy Hedin Mobility Group 1
ditt köp och tidigare ärenden (konsumentköplagen)
och därmed följa en rättslig förpliktelse. Behandlingen är även nödvändig för vårt berättigade intresse av att på bästa sätt kunna hjälpa dig med ditt ärende samt försvara oss mot eller initiera ett eventuellt rättsligt anspråk. För att vi ska kunna fullgöra vårt avtal med dig och följa krav i konsumenträttslig lagstiftning måste vi behandla vissa personuppgifter om dig som kund, t.ex. information om ditt köp. Sådana personuppgifter behöver du därför lämna till oss för att vi t.ex. ska kunna hantera ditt reklamationsärende. Lagringstid: Vi försöker alltid hantera ditt ärende så snart det inkommer och raderar dina personuppgifter inom sex månader efter att ärendet avslutades. Behandlingar som utförs För att följa upp ditt köp och förbättra våra produkter och tjänster Laglig grund Personuppgifter som behandlas • Följa upp ditt köp genom att skicka relevanta påminnelser, uppdateringar eller marknadsföring relaterade till den produkt eller tjänst som du köpt, såsom angående service eller möjliga uppgraderingar och tilläggsköp • Dela dina personuppgifter med våra koncernbolag, återförsäljare, generalagenter och/eller fordonstillverkare för att kunna möjliggöra uppföljningen • Förbättra våra produkter och tjänster genom att skicka förfrågningar om att delta i undersökningar • Hantera de svar som du lämnar i undersökningen och sammanställa statistik av resultaten från våra undersökningar • Dela dina personuppgifter med våra koncernbolag, återförsäljare, generalagenter och/eller fordonstillverkare för att kunna möjliggöra undersökningen Lagringstid: Personuppgifterna lagras för ovan syften under fem år efter genomfört köp. Vi upphör dock med behandlingen av dina personuppgifter tidigare om du invänder mot vår behandling. Om du prenumererar på vårt nyhetsbrev 15 / 23 • Namn • E-postadress • Information som du lämnar i undersökningen Intresseavvägning Behandlingarna är nödvändiga för vårt berättigade intresse av att kunna kontakta dig med en förfrågan om att utvärdera våra produkter och tjänster för att kunna förbättra desamma. • Namn • E-postadress och telefonnummer • Information om ditt köp Intresseavvägning Behandlingarna är nödvändiga för våra berättigade intressen av att kunna visa dig relevanta uppdateringar i relation till ditt köp, förbättra våra produkter och tjänster samt skicka dig marknadsföring.