Succé för storsatsning i Piteå Ett nytt landmärke
som stolt representerar Jaguargruppen i norra delen av Sverige har blivit verklighet. Från 450 kvadratmeter till 2.900 på ett och ett halvt år. – Ja, det är ungefär ett och ett halvt år sedan som det första landmärket gjordes på det nya stället, konstaterar Seved Viklund på Fritid och Vildmark som slog upp portarna för den nya butiken på Turbovägen i Piteå mitt i sommaren, den 28 juli. Då hade han funderat på den här satsningen i närmare fyra år. Det har varit en lång och slitsam resa. Nu under sommaren har det rått frenetisk energi på Turbovägen med hantverkare, elektriker, VVS, skjutbanetekniker och larminstallatörer mm som svärmat över bygget. Och visserligen var en hel del redan flyttat, men personalen fick ändå en slitsam helg innan portarna slogs upp till den nya butiken. – En fantastiskt insats av hela personalstyrkan, nästan värd att hamna i en rekordbok. Vi höll igång den gamla butiken i Bergsviken ända till fredagen och öppnade på tisdagen, berättar Seved. – Vi gick ut ur nya butiken klockan två på natten till premiärdagen som fram till dess var det en byggarbetsplats, sen var vi tillbaka i butiken klockan sju på tisdagsmorgonen, fortsätter han. Tre timmar senare kunde Seved och hela personalstyrkan öppna dörrarna till den nya butiken. Då stod redan två-trehundra personer i kö för att få komma in. – Första dagen hade vi 1.500 besökare, säger Seved och är fascinerad över det intresse den nya butiken väckt. Dag två kom ytterligare 1.100 och all fin respons från både kunder och leverantörer har fått både Seved själv och den övriga personalen att konstatera att resultatet gott och väl varit Sammanlagt kom över 2.500 besökare till nyöppnade Fritid och Vildmark i Piteå under öppnningsdagarna. Trots anstormningen kändes butiken fortfande lugn och rymlig – har man 2.900 kvadrat att bre ut sig över är det lugnt. 115