AMES 1
MEDIA, REKLAM & PR Designelementen i den nya iden
titeten har arbetats fram för att bättre visa det som utmärker Burger King och hamburgerjättens vision för framtiden, menar företaget. I premiäravsnittet av Studio Stryktipset var den förre Premier League-spelaren Nils-Eric Johansson gäst. SVENSKAFANS LANSERAR ETT NYTT TV-MAGASIN OM ENGELSK FOTBOLL TILLSAMMANS MED STRYKTIPSET FOTO: PRESSBILD I Studio Stryktipset får tittarna de största snackisarna från Premier League och initierade speltips i jakten på 13 rätt. – En perfekt guide inför varje stryktipslördag, säger SvenskaFans chefredaktör Linus Sunnervik. År 2001 startade SvenskaFans sin bevakning av engelsk fotboll med matchrapporter, införrapporter och analyser. Än idag samlas Sveriges fotbollssupportrar för att diskutera de största fotbollsnyheterna från England på Sveriges största sportcommunity. Nu presenterar SvenskaFans ett nytt tv-magasin tillsammans med Svenska Spel Sport & Casino: Studio Stryktipset. Med etablerade fotbollsprofiler och initierade spelexperter lyfter programmet de största samtalsämnena från engelsk fotboll – och hjälper dessutom alla tittare i jakten på 13 rätt på Stryktipset. – Det känns fantastiskt kul att göra det här samarbetet med Svenska Spel Sport & Casino. SvenskaFans har under 20 års tid bevakat engelsk fotboll ur fansens perspektiv, något som rimmar väl med den starka tradition som Stryktipset har, säger Linus Sunnervik, chefredaktör på SvenskaFans.com. Utöver speltips och analyser kommer Studio Stryktipset bjuda på fotbollsrapporter från London och unika insikter med hjälp av den etablerade fotbollsdatabasen Wyscout. Premiäravsnittet av Studio Stryktipset släpptes och sändes i början av året med förre Premier League-spelaren Nils-Eric Johansson som gäst. – Det ska bli mycket spännande och roligt med ett studioprogram med ordentligt fokus pе Stryktipskupongen, som en extra hjälp till våra tippare inför lördagarna under året, säger Jonas Nilsson, pr-ansvarig för Svenska Spel Sport & Casino. ® BURGER KING UTVECKLAR SIN VARUMÄRKESIDENTITET - FÖRSTA TOTALA OMPROFILERINGEN PÅ 20 ÅR FOTO: PRESSBILD Sedan 1954 har Burger Kings slogan varit Have It Your Way - något som nu lyfts fram i hamburgerjättens nya visuella identitet som vill hylla självförverkligande och allas rätt att vara precis hur de vill. Den nya identiteten, som nu lanseras globalt, är den första totala omprofileringen för hamburgerkedjan på 20 år och har inspirerats av loggan som företaget tidigare använde sig av under fyra decennier. Omprofileringen har tagits fram med det digitala i åtanke där allt från färger och bilder till logga ska fungera extra bra i ett digitalt landskap. Den nya profilen ska även tydligare lyfta fram Burger Kings unika erbjudande av genuin mat: mat utan artificiella konserverings-, färg- eller smakämnen och ett förnyat hållbarhetslöfte. Enligt Raphael Abreau, Head of Design på Restaurant Brands International, kommunicerar den nya identiteten tydligare den pågående mat- och smakresa som Burger King befinner sig i: – Design är ett av de viktigaste verktygen vi har för att kommunicera vilka vi är och vad vi står för. Design är också viktigt för att framhäva maten vi serverar och att våra gäster får den kompletta upplevelsen vi vill att de ska ha. Raphael Abreau fortsätter: – Vi ville att designen skulle främja aptiten och att människor ska bli sugna på vår mat, de perfekt grillade burgarna. Designelementen i den nya identiteten har arbetats fram för att bättre visa det som utmärker Burger King och hamburgerjättens vision för framtiden. Samtidigt har företaget hållit sig nära sitt arv och vad gästerna älskar med BK. Daniel Schrцder, Marknadschef på Burger King i Sverige och Danmark, säger: – Den nya visuella identiteten visar på vad Burger King handlar om, det är lekfullt med fokus på njutning, kvalitativa ingredienser och fräscha råvaror - god och bra mat helt enkelt. Det fångar den resa vi varit på en tid nu, med fokus på kvalitet, inga artificiella ingredienser och alla burgare gjorda på beställning. Lanseringen av den nya visuella identiteten kommer bland annat omfatta ny design av: logga, förpackningar, reklam, uniformer, menytavlor, skyltar, restauranginredning och sociala medier. Gäster kommer att börja se den nya visuella identiteten i Sverige under början av 2021. ® 36