Printing Friends 1
Senaste DIY-trenden: web-to-print Att skapa markn
adsmaterial på webben är inget nytt, men det är först nu som web-to-print fått sitt verkliga genombrott. Tack vare mer användarvänliga system kan tryckeriets kunder snabbt och enkelt göra egna annonser, visitkort och broschyrer efter givna eller dynamiska mallar och få full kontroll på både kostnader och kvalitet. 40 Marknadsportaler är en tjänst från DanagårdLiTHO som tagit vara på möjligheterna med web to print fullt ut och skapat ett flexibelt verktyg för att skapa, beställa, organisera och lagra marknadsmaterial på webben. – Våra kunder har upptäckt fördelarna och hur mycket tid och pengar det går att spara genom att själv göra en stor del av jobbet, säger Fredrik Järkemyr, vice VD och projektledare på DanagårdLiTHO. All administration och användande av portalen är geografiskt oberoende. Tack vare fullständig användarhantering med olika accessnivåer är marknadsportalen tillgänglig för både interna och externa användare. Funktionerna är många och flexibla. De dynamiska mallarna kan enkelt kopplas ihop med databaser och bildarkiv, vilket gör det möjligt att skapa unika dokument och trycksaker. – Tjänsten gör det möjligt att ändra och anpassa dokument och kontrollera korrektur, innan kunden beställer tryck och distribution eller laddar hem filer. Det innebär full kontroll över lagerstatus och fakturering samtidigt som kunden säkerställer sin grafiska identitet och profil, säger Fredrik Järkemyr. Läs mer: danagardlitho.se/marknadsportaler