Bumsen 1
NYHETER S 1000 RR 2019 VÄRLDENS VACKRASTE VÄRSTIN
GRACER? Världsmästarhojen S 1000 RR får mycket nytt till 2019, inte minst ett rejält ansiktslyft. att BDet är ganskla lätt att tro MW S 1000 RR inte har utvecklats genom åren då den inte skiljer sig märkbart för det otränade ögat mellan åren. Nu är det dock dags för ändring på den saken. Dock är det ingalunda bara tal om ett ansiktslyft. Nya motorn väger fyra kilogram mindre än föregångaren och levererar nu 207 hästar mot 199. När BMW säger 207 så är det ju också 207. För att fortsätta prata siffror så levererar den redan vid 5 500 varv hela 100 Newtonmeter i vrid. Det är inte illa. Maxvrid? 113 Nm. Detta i en hoj som väger 193,5. Det är i jämförelse som om din gamla moped skulle ha vägt som ett mjölkpaket. Utsidan har även den genomgått såväl kosmetiska som förarmässigt avgörande förändringar. Motorn är smalare och föraren kommer att känna att BMW har lagt krut på att göra hela hojen smalare för minskat luftmotstånd och bättre förutsättningar för föraren att hantera hojen när det gäller. BMW har också valt att inte fortsätta med HP-serien utan kommer att anamma bildsidans M. Det betyder att ska du ha det värsta möjliga i prestanda så är M det nya R. Kosmetiskt ser vi främst, i båda aspekterna, nya framlysen i en rejält uppdaterad kåpa. Troligt är att djupdök vi i ämnet finns det nog att säga för att fylla en Bumsen med S 1000 RR med M-paketet. Oavsett utsidans egenskaper så vet vi nog alla att det är prestandan som vinner för dessa hojar. Men, vem tackar nej till superprestanda i snyggt fodral? Inte jag! BMW-MOTORRAD.SE