Innotrans 2022 1
INNOTRANS 2022 Dessa nya tvåmotorslok av typ Vect
ron Dual Mode kan köras med dieselmotorer eller elektriskt på sträckor med luftledningar. Detta minskar dieselförbrukningen och CO₂-utsläppen. Med de nya loken sparar Deutsche Bahn cirka 17 000 ton CO₂ varje år. Loket går med noll lokala utsläpp. Stadler presenterade även detta 46 meter långa batteridrivna tåget FLIRT AKKU, som ska trafikera i delstaten Schleswig-Holstein. Tåget har 123 sittplatser och två rymliga och barriärfria multifunktionsområden med plats för rullstolar, barnvagnar och cyklar. De helt luftkonditionerade regionalfordonen med steglös åtkomst mellan påstigningsytorna har ljusa och rymliga passagerarutrymmen och är utrustade med en rullstolsanpassad toalett. Nedan: ICE_tåg på InnoTrans. För några år sedan utvecklade Siemens ett kollisionsvarningssystem för spårvagnar. Enligt Siemens kan systemets möjligheter att även överföras till stambanor, det vill säga för tyska á Stora internationella delegationer InnoTrans erbjöd marknadstäckning som är unik i världen. Erbjudandet sträckte sig från A till Ö, till bil, bussar, cybersäkerhet, ERTMS, AI, underhåll, spårvagnar, vätgaståg och vägrälsfordon. InnoTrans besöktes av många internationella delegationer, bland annat från Egypten, Korea, Japan, Brasilien, USA, Marocko och Saudiarabien, berättade InnoTrans VD Kerstin Schulz, Dessutom närvarade 29 internationella föreningar, 15 branschorganisationer och 20 transportföretag vid mässan. Invigningen ägde rum under titeln: "The Future of Mobility in Times of Climate Change". En intressant paneldiskussion med Richard Lutz, VD för Deutsche Bahn AG, Michal Krapinec, VD för Czech Railways ( eské drahy), Henri PoupartLafarge, VD för Alstom Transport S.A., Michael Peter, VD för Siemens Mobility GmbH och Peter Spuhler, VD för Stadler Rail AG avslutade invigningsceremonin. á S-Bahn, regional- och fjärrtrafik samt godstrafik. Siemens utvecklar nu ett kollisionsvarningssystem som kan byggas ut i etapper till Siemens Mainline Assistant. 10