Innotrans 2022 1
INNOTRANS 2022 Det finns färre mekaniska element
som kan slitas ut och måste bytas. Inom Alstomnätverket, som nu även inkluderar de tidigare Bombardierplatserna, är Salzgitter en del av "kärnan" när det gäller Alstoms konstruktion av vätgaståg. Ingen tillverkare av vätgaståg har ännu inte löst ett speciellt problem. Tågen är bara klimatvänliga om de drivs av grön vätgas framställt av förnybar energi och denna gas finns inte tillgänglig i tillräcklig mängd. Stadler För verkligt höga lyft vid banan. En Fassi F600RA he-dynamic rälslastarkran är ett unikt redskap för underhållsarbete inom järnvägssektorn. Tyska HERING-gruppens flotta omfattar totalt 13 moderna, högpresterande rälskranar från tillverkarna Kirow och Gottwald med maximal lastkapacitet på 45 till 150 ton. Bilden visar en vagn med vars hjälp det går att borra djupa hål i marken. Stadler ”glänste” med hela sju fordon i år på InnoTrans. Företaget presenterade för första gången FLIRT H2, en vätgasdriven multipelenhet för kollektivtrafiken i USA. Stadler presenterade också den senaste generationens spårvagn TINA. Trimodal FLIRT är ett av tre fordon avsedda för den brittiska marknaden som Stadler officiellt presenterade på InnoTrans 2022. Fordonet representerar ett innovativt och kostnadseffektivt alternativ för helelektrisk, grön verksamhet norr om Cardiff på Valleylinjerna. Det toppmoderna FLIRT visar Stadlers ledande roll när det gäller att introducera alternativa drivtekniker i kollektivtrafiken. Kraftfullt lok Alstoms monter storlek XXXL på Innotrans.. Genom lanseringen av Coradia iLint 2016, ett fossilfritt regionalt tåg som är ett verkligt alternativ till dieseldrift, positionerade sig Alstom som den första tågtillverkaren i världen som utvecklat ett vätgasdrivet passagerartåg. De första två helt vätgasdrivna iLint-tågen sattes i kommersiell drift 2018 i Tyskland, och har redan lagt över 100 000 kilometer bakom sig. 41 tåg har beställts i Tyskland, och i Österrike och Holland har framgångsrika försök genomförts. FNM i Italien la en order på 14 tåg i slutet av 2020. Maglevlösningar på magnetspår i 600 km/tim eller tuber med lågt tryck, hyperloop, i upp till 1 000 km/tim, sådana idéer presenterades också på Innotrans. Så här kan man alltså sitta i ett framsvävande hyperlooptåg någon gång i framtiden. 18 Stadler presenterar även den nya generationens Co'Co'lok, EURO9000, på InnoTrans 2022 tillsammans med European Loc Pool (ELP). Detta innovativa, kraftfulla EURO9000lok möjliggör hållbar drift på många godskorridorer på järnväg där två lok krävs idag. Hittills har ELP förvärvat 30 EURO9000lok, som hyrs ut till europeiska företag sim transporterar järnvägsgods från olika länder under ett fullservicekontrakt. Elektrifiering utan luftledningar Stadler och kollektivtrafikförbundet