Innotrans 2022 1
Kinas gigantiska tågbyggare, CRRC, visade på ett
utomhusspår sitt nytillverkade ellok för den växande europeiska godstågsmarknaden. siell trafik i Tyskland. Persontåget kommer att gå två gånger om dagen från BerlinSpandau till BerlinOstbahnhof. Alstoms utomhusutställningar inkluderade dessutom det starka dubbeldäckade regionaltåget Coradia Stream och Traxxloket med lastmiletillval, utrustat med European Train Control System (ETCS). Alstom valde vätgastemat redan 2016. Konceptet förs vidare av den tyska Alstomfabriken i Salzgitter. Anställda i dotterbolaget Alstom ville utveckla alternativa driftformer till dieseltågen – och fick en påkostad forskningsbudget från Paris. Speciellt problem Under tiden anses H2tågen vara praktiska och till och med fördelaktiga ur ekonomisk synpunkt. Under en livslängd på 30 år är ett H2tåg billigare, sade en tidigare Alstomchef. á Italienska företaget SVI:s multifunktionsfordon för järnvägsarbeten kan köras i två riktningar. Utrustning för automatisk Hot Box och Hot Wheel-detektion som används i tågen blir alltmer avancerade. Varmhjulsdetektorn är installerad strax ovanför spårnivån för att mäta hjultemperaturen. Detta säkerhetskritiska diagnostikerbjudande kan förhindra katastrofer i form av urspårning eller brand på rullande materiel. 17