KonferensVärlden 1
KonferensVärlden Mötesnytt och erbjudanden
KonferensVärlden Roslagen för alla smaker
KonferensVärlden Möt mångsysslaren Sofia Wistam
KonferensVärlden Möten med sex sinnen
KonferensVärlden Hett med kallbad
KonferensVärlden ”Alla bör mötas av applåder på jo
bbet”
KonferensVärlden Kreativa och träffsäkra event
Eventbolagen har en stark roll i mötesindustrin o
ch producerar dagligen mängder av företagsevent som bidrar till att stärka företagens marknadsföring och kommunikation både internt och externt. En stark profil bland eventbolagen är prisbelönta eventbyrån Aktiva Event som under två decennier skapat starka kundupplevelser genom sina effektiva marknadsevent, kreativa kickoffer och minnesvärda utlandskonferenser. Kunderna skiftar i karaktär med olika behov och uppdragen är mångfacetterade. Gemensamt för kunderna är ändå de högt ställda kraven på kvalitet och resultat. – Vår kreativa ådra, långa erfarenhet och förmåga att lyssna in kundens behov gör att vi når högsta kundnöjdhet. Vår starka ambition är att eventen vi skapar inte bara ska ge kunden det resultat som de strävar efter utan även överträffa förväntningarna, säger Stefan Warell, grundare av Aktiva Event. För Aktiva Event är kundernas krav på träffsäkra event och höga förväntan att nå sina mål en självklarhet när de bygger kundens event med innehåll. Ledorden är hög service, kreativitet och kostnadseffektivitet. – Inom dessa områden är vi svåröverträffade och något vi aldrig tummar på, säger Stefan. Service som borgar för kvalitet Stefan har en gedigen bakgrund inom servicenäringen med sina 14 år på Ving och 28 säsonger utomlands i olika länder runt om i världen. Den här erfarenheten av att hantera grupper, konferenser och individer lade grunden för den höga servicen hos Aktiva Event. Det går inte att ta miste på att hans värdegrund genomsyrar verksamheten. Aktiva Event är byggt för att leverera kvalitetsservice med ambitionen att få fram det bästa eventet för kunden. Aktiva Event ser det som sin uppgift att erbjuda kunden tid och möjlighet att jobba med sin kärnverksamhet. Under tiden kavlar de upp ärmarna och sätter ihop hela eventet, från de stora penseldragen till de små detaljerna. De ordnar platsen, webben, deltagarhanteringen, innehållet, visningar av anläggningar och är även fysiskt på plats när eventet genomförs. De håller stadigt greppet om att eventet upprätthåller god ekonomi och minimerar kostsamma fel såsom onödiga avbokningskostnader. På det viset hjälper de kunden att även spara pengar. Aktiva Event och BokningsBolaget – en oslagbar kombination Stora kliv väntar Aktiva Event. En spännande nyhet för såväl kunder som hela eventbranschen är att bolaget bildar duo med mötesexperten BokningsBolaget, som med sina trettiofem år i branschen är en av landets ledande arrangörer av konferenser. De bokar årligen 6000 konferenser och har idag närmare 70 avtalskunder med namnkunniga företag som bland annat Microsoft, Astra Zeneca och SEB. Som grädde på moset är deras söktjänst KonferensGuiden.se en av de starkaste och mest använda söktjänsterna på nätet idag och hjälper många företag varje dag i sitt sökande efter rätt mötesanläggning för sin konferens. BokningsBolaget har med sin gedigna bakgrund en stark kunskapsbank kring mötesalternativen i Sverige, Norden och Baltikum och känner till allt som är värt att veta för att uppnå den bästa konferensen. Samgåendet med Aktiva Event skapar en värdefull bredd i verksamheten med ett kunderbjudande som är svår att hitta någon annanstans. – Det är en svårslagen drömkombination. Våra gemensamma kunskaper ger en stark position på marknaden och kunderna erbjuds ännu bättre service och kundupplevelser. En kontakt räcker för kunden för att få komplett hjälp i alla led med såväl skräddarsydda event som deltagarhantering och effektiv sök- och bokningshjälp av konferenser, avslutar Stefan. n Goda råd till dig som planerar event n Skapa en tydlig brief över eventet. Se till att vara överens internt om syfte, mål, möjligheter och begränsningar. n Skapa en målgruppsanalys där man ser till förväntningar, värderingar, intern kultur, individuella önskemål. n Gå igenom tidigare event och utvärderingar, positiv och negativ feedback, upprepa inte misstag. n Var ute i god tid, det skapar bättre möjligheter. n Ha en ungefärlig budget, det underlättar vid framtagning av förslag, innehåll och kreativa möjligheter. n Ett event innehåller ofta tusen detaljer, underskatta inte tiden och komplexiteten. n Spara på interna resurser och minimera fel. Välj en samarbetspartner som är kompetent, lyhörd och har erfarenhet. n Shoppa inte runt för mycket, det kan öka priset, på ex flygbiljetter och konferensanläggningar. Det minskar även eventpartnerns möjlighet att skapa ett bra slutpris. n Om ni har beslutat att ta hjälp av en byrå, boka inte delar själva. Det höjer ofta slutpriset samt minimerar eventpartnerns möjlighet att förhandla ner priser. n Ha en tydlig tidsplan. Skapa förväntningar, delaktighet, engagemang och ett mål att se fram emot. n Tänk på att erfarenhet ofta leder till bra resultat, och att dyrast inte alltid är bäst 51