Lidhs Tooling #1 2019 1
Vilken tur att ni är kvar. Den kommentaren har Ma
gnus Andersson hört flera gånger under det senaste året, ofta följt av ”det hade inte varit bra om ni försvunnit från marknaden”. Han kan därmed konstatera att satsningen fallit väl ut. – Det har varit ett väldigt positivt år, responsen från både kunder och leverantörer har varit bra. Det har gått ett år sedan nystarten för Lidhs Tooling och vd Magnus Andersson kan konstatera att satsningen varit helt rätt. Han berättar att man under året satsat stort på att skapa långsiktiga relationer hellre än ett traditionellt kund-leverantörförhållande. – Vi vill fungera mer som en samarbetspartner och helhetsleverantör. Det känns som om vi kommit en bra bit på vägen med flera av våra kunder där. Orderingången tyder på att det relationsskapande arbetssättet fungerar. Trots viss nedgång i branschen har Lidhs en överraskande bra orderingång. Både nya och ”nygamla” kunder ha kommit till. – Vi har också börjat rikta oss till andra branscher, som bygg och det har gett utdelning, konstaterar Magnus Andersson. Han är emellertid mycket hemlighetsfull vad gäller identiteten på kunderna och menar att kundens storlek eller prestige inte är det viktiga. – Det finns de som sticker ut, men jag vill inte rangordna våra kunder. Alla är lika viktiga, oavsett storlek. Tänker man inte så fungerar det inte. Men jag kan ju nämna att vi är lite tan 5 Process for Soluti ons